Gå til innhold

Hei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble fortalt av ei på msn at det var innlegg her om meg, så jeg må jo bare skrive litt.

Min første svigermor sa noe for mange år siden, som jeg begynner å tro må være sant; Enkelte folk vil ikke at det skal gå bra med andre. Enkelte søker etter intriger og ting å snakke om, som bare sårer og tråkker på folk. Lengre ned i skiten skal de, ser det ut som om noen tenker. Når man står midt oppi vanskeligheter, trenger man støtte. Ikke hånlig latter....

Jeg har sett at noen sier det er svakhet å bli. At jeg er svak og undertrykket. Vel, det er faktisk ikke sånn i det hele tatt. Jeg ser på meg som veldig sterk! Faktisk har jeg nådd en bunn jeg ikke trodde fantes i forrige uke (i ekteskapet mitt), men har karret meg opp gang på gang i hele mitt liv, og denne gangen var det tøffere enn noensinne.

Tror på en indre styrke. Og jeg tror jeg har den.

Jeg har ikke fått noe forbud fra mannen min til å sitte på nett. Jeg har bestemt selv at jeg bare skal bruke rundt 30 minutter med morrakaffen, og på kvelden, 1 time...men det ER ikke lett....

Hvordan det går med meg?

Det går bra! =o)

Trenger vel strengt tatt ikke si mer enn det, egentlig? Det ligger mye arbeid i å redde et ekteskap, spesielt når noe har skjedd som er av en karakter som tilsier at de fleste sikkert hadde dratt.

Det er forståelig at mange av dere ikke forstår meg. For dere kjenner ikke meg, og skjønner ikke bakgrunnen for at jeg ikke bare gir opp.

At jeg har mer å styre med i hverdagen enn mange av dere, det kan så være. Men alle sammen vil før eller siden møte veggen i en eller annen sammenheng, og da først vil dere vite hvor sterk rygg dere har til og enten gå videre, eller bare sette dere ned for å gi opp alt...

Jeg anbefaler _ikke_ å gi opp ;o)

Ikke når det er noe som det er verdt å kjempe for!

Jeg vil også takke for alle fine PM som har ramlet ned i postkassen min her. Jeg setter så umåtelig stor pris på ALT!

Og dere som har snakket med meg på msn; takk!

Det er så mange kloke damer her, og jeg håper mennene deres ser hva de har. Og at dere er satt pris på, og elsket "unconditionally" (aner ikke det norske ordet..).

Jeg har gjort mer sammen med familien.

Og det anbefales ;o)

Nå planlegger vi å dra til Grandfather Mountain på camping når vi får råd til resten av utstyret vi trenger. Vi har funnet ut at "family time" er alfa og omega mer enn noensinne, og jeg og mannen min har snakket om mye, spesielt i går kveld. Da ble det ei lang snakkenatt. Og det trengs innimellom.

Han skal dra på teltur med nakken sin..hehe, men han har sagt at han skal prøve, og da må han jo holde det.

Jeg har ellers vært ammehjelper for kattemor her. Kattemammaen er sår, og klarer ikke die alle sammen noe særlig, så vi har måttet trå til med kattemelkepulver...blandet i varmt vann. Dere skulle bare sett det morsomme synet når jeg og datteren min setter oss ned på gulvet, og 9 overivrige kattunger kjemper om 2 tåteflasker samtidlig!

=o)

Vi har reddet livet til 2 av dem. De var nesten døde, og det føles godt å ha reddet dem. Den ene hadde kramper og var bitteliten, og tynn og svak. Den betyr ekstra mye for meg, og jeg vil så veldig gjerne beholde den. Men vi har visst nok dyr å ta oss av...

Vi har sendt elghunden på ferie, så nå har vi bare 2 hunder. Hun er i hundegården til svogeren min sin elghund, så for første gang på mange år er hun sammen med "slekt"!

Nikki er 2-3 år gammel elghund, og har heller ikke vært sammen med en elghund siden han var valpen...Det var et "hjertelig" første møte; Først tisset han på henne, og så tisset han enda en gang, og deretter tisset han på ansiktet til hunden min! Av en eller annen merkelig grunn så det ikke ut til at det betydde allverden for hunden min. Så der er hun, nå. På ferie hos en hund som tisser på henne....

Vel..det ble et kvikt lite hei og hallo fra meg =o)

Ha en fortsatt god natt!

Hilsen en mye mere avslappet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint å høre fra deg! Når ting er vanskelige,skal man ikke pakke sekken og stikke, men sette seg ned og tenke over alternativene. Etterpå gjør man et valg, og da er det lettere å leve med det valget, når man vet man har vurdert situasjonen grundig.

Jeg ønsker deg masse lykke i livet!

Sender over litt imaginær saltlakris du kan gomle på.

:-)

Skrevet

Så godt å høre at du har det bedre NL! :)

Har tenkt på deg etter denne hendelsen, men jeg er ikke av den som maser..men du har virkelig vært i tankene mine!

Ønsker deg alt godt og håper dere kommer dere godt utav dette :)

Skrevet

Hei du :)

Godt å lese at du har det bra :D Jeg har kun vært innom å lest det du har skrevet, og fy søren du kommer med mye klokt ;)

Håper du får realisert drømmen din med å starte "ny" gammel butikk :) Synes de husene du la ut så veldig skumle ut *hehe* men det er jo litt av sjarmen ;)

Ønsker deg alt godt videre :)

Klem og sånn ;)

Skrevet

Takk =o)

Jeg driver og samler sammen flotte klær og hatter som jeg kan bruke, for jeg VIL realisere den drømmen min. Har kjøpt mye billig og rart..hehe

Det dyreste blir nok uniformer og sånne klær, men jeg kan sy om ting, så det ligner. Mannen min støtter idèen, så det er bra.

Har lagt ned minsten nå, og gubben ser på "cops", så jeg har ikke dårlig samvittighet akkurat nå,nei!

Skrevet

så godt å høre at du har det bedre :-))

Har tenkt mye på deg, men har skjønt at du trengte tid,uten nett, og det kan vi jo alle ha behov for innimellom.

Jeg må faktisk si at du har gitt meg en tankevekker, og ikke sitte så mye på nett, heller vært sammen med de som jeg bryr meg om....

Synes det er flott at du tar deg tid til å oppdatere oss, vi har jo savnet deg....

lykke til videre,dette kommer til å gå så bra...

Klem fra (*5 om dagen*)

Skrevet

Hei NL!

Jeg har vært på ferie og ikke fått med meg noe av det som har skjedd her, men forstår du har hatt noen tøffe dager.

Ville bare bruke denne lille nattestunden til å si at om noen gjør de riktige valgene her inne, for seg og sine, så tror jeg det er deg. Selv om man ikke kan være 100% seg selv på nett så fremstår du som akkurat passe oppriktig, god og moden til at jeg tror du karer de fleste utfordringer. Vi trenger alle tid, også de sterke av oss! Så ta den tiden du, tenk med både hode og hjerte og glem hva andre sier du bør. For jeg tror du er utmerket godt i stand til å ta vare på deg selv og de du er glad i.

Stor klem fyker i høy hastighet over dammen hele veien fra meg, på Senja. :-)

Skrevet

Takk for klemmen ;o) Den kom fram!

Jeg fikk en melding på mobilen min fra eldstejenta mi midt oppi alt sammen (hun vet hva som har skjedd). Den meldingen sa følgende:

"Mamma, du e ei kjæmpebra mor,du!"

=o)

Det betydde uendelig mye!

Så det skal jeg få lov til å tro er sant ;o)

Midt oppi alt.

Skrevet

Var utrolig godt å høre at du har det bra! :) For jeg har også tenkt sånn på deg, og har hatt deg med i kveldsbønnen min... Ønsker deg lykke til videre! Klem fra Trøndelag! ;)

Skrevet

Hei,

Jeg har fortsatt ikke noe lurt å si til deg....

Men vil at du neste gang du åpner Dib under morgen kaffen leser at det finnes en stykk reisende Mac, nå for tiden i MA som tenker veldig på deg. Og ber for deg. For hva det er verdt syntes jeg en familie er verdt å kjempe for til den bittre slutt. Og det med færre untak enn de fleste mener er riktig, uten å bli selv utslettende. Det er nemlig i følge meg mye lykke i å glemme seg selv for helhetensskyld. Takk Gud for Campingturer, takk for små kattunger som trenger en. Takk for store familier- for selv om man nå sier at venner er den nye familien er blod fremdeles tykkere en vann. Men takk også for R&R som et forum som DIB gir.

Ps...

Et sikkerhetsnett og en B-plan kan alltid være lurt. Ikke føl deg som en sviker selv om du skaper de...

Skrevet

Vet du, akkurt det skal du aldri tillate deg å tvile på!

Håper natta di blir god, når den kommer til deg om litt. Og husk, alt ordner seg for snille jenter, og for alle oss andre også! ;-)

Noen litt oppbrukte ord fra Bjørn Eidsvåg sånn på tampen (men jeg syns den er vakker)

:

Eg ser at du e` trøtt

-men eg kan ikkje gå alle skritta for deg

du må gå di sjøl

men eg vil gå di med deg

Eg ser du har det vondt

men eg kan ikke grina alle tårene for deg

du må grina di sjøl

men eg vil grina med deg

Eg ser du vil gi opp

men eg kan ikkje leva livet for deg

du må leva det sjøl

men eg vil leva med deg

Natta!

Skrevet

Så godt å høre fra deg. Jeg har tenkt på deg, og lurt på hvordan det ble med deg og dine.

Du er jammen sterk, som blir for å jobbe med det du har, selv hvor vanskelig det kan bli. Det er det jeg sier - når det stormer, så drar du ut for å bygge vindmøller...

Skrevet

Saa kjekt aa se at du har det bedre naa :-) Var litt bekymra for deg, selv om jeg ikke kjenner deg....hehe Camping gjoer godt for sjela. Skulle gjerne dratt paa camping selv, men er en skikkelig pyse...livredd for slanger og annet "ekkelt" kryp :( Det er ikke bare, bare med varmt klima - savner faktisk de litt kalde somrene hjemme i Norge (ok, bare litt hehe).

Ta vare paa deg selv og familien din.

Stor klem

Skrevet

Hei NL.

Jeg har heller ikke vært en av de som har svart deg noe særlig, men nå må jeg bare. Har lest det du har skrevet i det siste og det er veldig fint å høre at du har det litt bedre med deg selv.

Det er rart at man skal bli så engasjert i noen man ikke kjenner, men deg har jeg dyp respekt for og skulle gjerne kjent deg på ordentlig. Fordi du virker så klok og omsorgsfull! Og reflektert.

Det diktet "de nære ting", fikk meg til å stoppe opp og tenke, det var ord som gikk rett til hjertet, trengte å bli minnet på akkurte det. Så nå skal det diktet opp på veggen:)

Ønsker deg en deilig oppoverbakke (i positiv forstand) i tiden fremover, så du og familien din kan finne tilbake til hverandre og være lykkelige sammen! Klem fra meg.

Skrevet

åååååååååååååååå så koselig og høre i fra deg igjen - har tenkt masse på deg selv om du egentlig ikke hvet hvem jeg er så veldig godt. Men vist jeg sier at mitt gamle nick var løvinne så kanskje du husker meg??

Flott at det går bedre med deg og familien din og ikke minst og din mann. Har selv vært i en situasjon der jeg måtte legge fra meg pcn for og jobbe med forholde ellers så hadde jeg mistet det god liv jeg har i dag. Folk sier bare at det er så enkelt og gå og at man trenger ikke slik mennesker i livene sine, men det er nettop det ikke disse utenomståene skjønner da de ikke har vært igjennom det. Jeg har vært i en krisesituasjon der jeg holdt på og blir skilt fra mannen min - men vi har klart og jobbe oss igjennom det. Og i dag 2år etter er vi værdens lykkligste og har ei nydelig jente på 9mndr. Så stå på Northernlights, ei slik sterk og fin dame som deg er værdt og kjempe for :-)

Lykketil :-)

Klem fra

Skrevet

Lykke til med butikk planene dine! Vi er mange som tenker på deg.

Skrevet

Så godt å høre at alt er 'so far, so good' Dere har en lang vei foran dere, du og ektemannen. Men som du sier er man sterk og ikke gir opp så klarer man seg gjennom ting man ikke hadde trodd. Så der skjønner jeg deg godt, har vær gjennom mange ting jeg ikke hadde trodd i forkant at jeg skulle klare. Men når man prøve å finne en indre styrke istede for å gi opp, da klarer man det meste.

Håper dere går lysere tider i møte og at dere får en god fremtid sammen. Litt familietid er sikkert ikke dumt nå nei, kan hjelpe på mye det. Og dem snakkenettene som du sier, de trengs virkelig iblant hvis man skal ha et godt ekteskap=)

Du er en sterk dame og jeg vet at er jeg helften så sterk som deg vil jeg klare meg fint gjennom livet=) Ønsker deg alt godt tils vi 'møtes' her igjen=)

Skrevet

kan jeg spørre hvorfor du bor i usa?

Skrevet

Du har sikkert ikke samme forhold til meg som jeg har til deg, du har jo gjort deg bemerket her inne og ut i fra de siste innleggene jeg har lest fra deg virker du like gjenomtenkt og avslappet ærlig som før. Og da er det håp, til og med for nordlys på fremmed jord.

Du vet best hva du ønsker for livet ditt og fra partneren din, du alene er det som kan se at dette er verdt å jobbe for eller at det er på tide å gå.

Håper du blir fornøyd og at du også blir elsket betingelsesløst.

Skrevet

Så godt å høre at du har det bedre.Merker det også på måten du skriver på faktisk;) Håper ting blir bedre og bedre for deg og ønsker deg all lykke=)

*Store klemmer*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...