pilutta Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Hei! De siste 6-7 månedene har jeg fulgt med jevnlig her inne. Har ikke vært den som har skrevet mest, men føler at jeg "kjenner" dere litt alle sammen. Jeg er så heldig å ha 2 barn fra før og begge disse ble unnfanget på første forsøk, noe jeg alltid har vært takknemmelig for. Når vi i November-07 bestemte oss for å prøve på nr 3, så trodde nok jeg at det var lettere å bli gravid enn det egentlig er...ingen tvil om at det er mye som skal klaffe;) Nå skal ikke jeg si at vi har vært fryktelig aktive på sengefronten, men jeg har holdt rimelig kontroll på syklusen og passet på å treffe antatt eggløsning. Etter 3 mnd uten klaff begynte jeg å lese mye her inne, noe som både var støttende, men som også gav meg bekymringer for tilstander jeg aldri før hadde tenkt på. Jeg bekymret meg for korte lutealfaser, pco, for tidlig overgangsalder, ja alt mulig! Begynte nesten å tenke at vi ikke kunne bli gravide mer og gikk til innkjøp av alskens vitaminer, juice og hostesaft. Hver måned var like skuffende da mensen kom, og uregelmessig ble den også, noe den sjelden har vært før. Så i slutten av Mai bestemte jeg at nå skulle vi ikke lenger "prøve", men kun ha sex når min mann tok initiativ,han har jo ikke peil på el-tidspunkt:-) Det "eneste" jeg fortsatte med var sink-tabletter til oss begge, samt magnesium, multivitamin og folat. Deretter begynte jeg å trene, jeg løp og trente styrke flere dager i uka, samt la om kostholdet, men det var ene og alene bikini-angst som var motivasjonen. Jeg bestemte meg for å kutte ut "bli gravid"-siden en tid og glemme all negativ kunnskap jeg hadde blitt så oppslukt av. Så i slutten av Juni testet jeg svakt positivt 4 dager før IKM med 3 ulike tester, men så dagen før ikm begynte jeg å blø, mensen varte 3 dager lenger enn vanlig, så jeg tror nok det var en kjemisk graviditet. Uansett så ga det meg troen på at det finnes både levedyktige egg og svømmedyktige sædceller:) Juli gikk og jeg var usikker på om jeg i det hele tatt hadde hatt EL, i såfall kom den sent, mellom dag 22 og 25 i min 32-dagers syklus. Ettersom mensen ikke kom testet jeg første gang på dag 35 med vanlig cb og denne var svaaak positiv. Dagen etter var den også svak, men en anelse sterkere...jeg øynet et lite håp, men ble litt usikker når jeg leste om alle her inne som stadig har fått svake streker uten å være gravid. Så i dag på dag 38 testet jeg klart positivt og nå er jeg ikke lenger i tvil. Hva det er med syklusen min denne måneden aner jeg ikke, men el har nok vært sen. Nå håper jeg på et langt og godt svangerskap. Ville bare si at denne siden uten tvil er til stor hjelp og støtte, men prøv å ikke legg på dere alle problemstillingene som jeg gjorde. Nå er ikke jeg noen langtidsprøver, men jeg fikk smakt på noe av frustrasjonen ved å ikke lykkes når alt er lagt til rette for det. Så nok en gang kan vi vel si at det skjer når man minst venter det;-) Jeg ønsker dere alle lykke til og takk for mange kloke ord:-)
Lillegull og spiren Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 tusen,tusen takk for alt du skrev...akkurat det jeg trengte å høre pilutta. Jeg er så lei,sliter,deprimert og har ikke trua på at dettte skal gå. jeg har ingen barn og har aldri fått en posetiv test,og jeg kan alt om hva som skal til..he.he..litt for mye for å si det sånn..sa det er heeeelt sant at man blir litt sprø av å være her inne,men takker for all hjelp og støtte her inne også.) vi har begge vært til utredning,de finner ingen ting galt...testene hans var heeelt på topp og mine også..har også hatt en lap(opperasjon i magen for å se på el osv) men alt er bra.. så nå skal jeg prøve din oppskrift:)holder deg oppdatert:)
Dotten Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Så flott! Gratulerer så masse og lykke til med svangerskapet
pilutta Skrevet 5. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2008 Kjære Baas! Så godt å høre at alt er bra med prøvene dere har tatt. Ingen tvil om at alt ligger til rette for å lykkes, noe jeg helt sikkert tror dere kommer til å gjøre snart. Prøv å finn noe annet å bli "oppslukt" av fremover og si til deg selv og din kjære at det kommer til å skje når det skal skje. Ta et glass vin og ikke let deg ihjel etter El, men ha regelmessig sex. Du kommer til å bli gravid, tro på det!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå