ønsker sårt en spire Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Har en jente som ikke gidder å høre etter når eg snakker til hun.. Føler eg gjentar meg tusen ganger uten respons.. som feks når vi e ute å gårtur,går på butikken eller noe i den dur,så plutselig løper hun.. Og kommer ikke tilbake ,eg må løpe etter å ta hun i hånden,noe som ikke a like populært for hun.. for da e "leken" over.... Må ha vogn m meg overalt pga dette her.. Var innom en lekebutikk en dag og såg de hadde sånne dyremotiv sekker med bånd i.. så kjøpte en sånn,men føler meg litt dum hvis eg ska gå rundt m ungen min i bånd liksom:S Noen som vet kordan eg kan få hun til å høre etter og lære hun at det e farlig å bare løpe vekk........ Hun e veldig aktiv av seg...
blond Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Hvor gammel er hun? Generelt vil jeg tro at det nytter å vise at du ikke er med på leken hennes, at du ignorerer at hun løper bort, f.eks ved å ikke følge etter, men snu og gå i motsatt retning. Du må forklare henne hvorfor det er farlig at hun løper bort (bil kan kjøre på henne og det gjør vondt og ta eksempler fra ting hun liker som hun ikke kan gjøre om hun blir påkjørt). Barn gjør det som lønner seg. Hvis hun gjør dette for å få oppmerksomhet må du la være å gi henne det, vise at den typen oppførsel ikke lønner seg, f.eks ved å ikke gi henne goder, avbryte turen og annet. En gal handling, en konsekvens. Å løpe etter henne tror jeg hun oppfatter som at du er med på leken, selv om det er kjedelig å bli avbrutt. Og det er viktig at hun får løpt av seg på aksepterte måter slik at energien hennes ikke blir oppspart og får utløp på ikke-ønskelige måter. Du har sikkert prøvd en del av dette, men det var tankene mine i de tidlige morgentimer. Det kommer sikkert flere svar i løpet av dagen. Det er utrolig slitsomt å ha det slik!!
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Jeg hadde det slik med gutten min i 2-3 års alderen, han var/er også meget aktiv, og kan springe i timevis..hehe:) Jeg gjorde slik blond sa, vist han bare løp avgårde, sa jeg at han måtte komme, men selvfølgelig fungerte ikke det, så jeg bare ropte "hadet" å gikk andre veien, skal si han kom springende fort etter.... Men meget slitsomt å ha det slik, husker selv at jeg måtte ha med vogn lenger henn nødevendig hvis vi skulle inn til byen, så jeg kunne sette han fast i den...
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Jeg tror også det med å avbryte turen kan være lurt hvis det ikke nytter å snakke til henne eller overse henne. Evnt avtale at hun får en liten gode hvis hun oppfører seg fint. Trenger jo ikke være mer enn en yoghurt når dere kommer hjem eller en skive med ost i microen eller lignende. Ikke direkte premie, men en liten ekstra fordi hun er så stor og flink.
ønsker sårt en spire Skrevet 5. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2008 takk for svar.. Har prøvd det med å gå andre veien når hun løper,men hun bryr seg ikke om det.. bare fortsetter liksom:S Syntes det e ufattelig slitsomt.. og håper det bare e en fase hun går igjennom.. Hun fylt 3 på fredag.. Så blir hun rasende og fornærmet hver gang hun ikke får viljen sin,kaaster fra seg ting,hyler og griner :S Blir litt oppgitt... Men når hune hos mormoren sin eller tanten,så lyer hun med første tilsnakk,og e kjempe snill og rolig.. Stikk motsatt enn ka hun e hjemme....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå