Gå til innhold

utsette mens.. noen som hvet noe om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal til syden snart og har ikke anelse på om jeg er så uheldig og får mensen når vi drar.. har ikke så veldig regelmessig mens.. kan være 7-8 dager forskjell den ene mnd fra den andre... Har tabletter som kan utsette. de skal man begynne med 3 dager før forventet mens og så tar man i 10 dager og får da en blødning etter 2-4 dager.. men jeg har jo ikke peiling på når jeg skal begynne på de? kan man begynne på en ny runde med piller etter den første? eller er ikke det noe lurt? er jo borte i 14 dager og om man skal begynne noen dager før holder det ikke.. har ikke så lyst å ha mensen i noen dager heller siden jeg blør mye og får smerter o.l

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan fint hoppe over pillepausen, ja, og utsette mensen. egentlig kan du gjøre det ganske ofte. min lege ba meg gjøre det som hovedregel, slik at jeg får mensen bare tre-fire ganger i året, pga problemer med jernmangel og årlig jernopptak.

så med mindre du bruker diane (de eldste pillene med mest hormoner) er det ikke noe problem.

Skrevet

jeg går ikke på p-piller sjønner dere... hadde jeg gjort det hadde det jo vært så greit... så derfor har jeg en eske med mens utsettende tabletter som jeg fikk hos legen for en stund siden.. tenkte kanskje få i en eske til sånn at jeg kunne tatt noen dager ekstra.. men aner ikke om det er lurt.. kunne jo hørt med legen da...

Skrevet

Jeg har prøvd de flere ganger. og de funker:) Har aldri prøvd 2 esker. men du skal vel ikke knaske i deg begge eskene? bare til du kommer hjem igjen.

Det går nok helt sikkert fint. Det er PY å ha mensen i syden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...