M&guttane Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Jeg har begynt å dovne av i hendene, det skjer veldig ofte. Noen som har noen gode tips og råd? Det er spesielt når jeg sover, men også når jeg holder hendene i samme stilling i noen minutter. Regner med at det ikke er farlig, men ubehaglig og plagsomt. Våkner flere ganger om natten på grunn av dette. Skal til legekontroll på fredag, så skal rådføre meg med legen da. Men lurer på om det er noen som opplever det samme og har noen gode tips og råd?
Trulte troll Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Har det sånn, jeg også. For noen uker siden var det kun om natten, men det har blitt verre og verre, og nå er jeg nummen (med nedsatt følelse) i hele tiden i høyre hånd. I venstre kun om natten og morgenen. I høyre hånd har jeg, etter hva jeg har lest meg fram til, Carpal Tunnel syndrom (siden lillefinger og halve ringefinger ikke er berørt). Ikke så mye å gjøre med det nå. Har prøvd skinne, men funka dårlig. Så får bare vente å se om det går over etter fødselen. Hvis ikke er det visst en smal sak å operere sånt. Skal til legen om ei ukes tid, jeg også, og har tenkt å spørre. Men fint om noen har gode råd likevel :-)
KaWi Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Hei! Jeg har det samme, og skal til utredning hos nevrolog nå på fredag. Og det er er nok carpal tunnel syndrom det er snakk om... Hos meg er det helt klart høyre hånd som er verst, men venstre har begynt å lage trøbbel også nå =( Det er ubehagelig og ikke minst ekkelt når man ikke kjenner at man faktisk holder i ting! Vet ikke hvor mange ganger jeg ikke klarer å sette på bakdelen på øredobben...(Burde egentlig kalle meg fomlesen...) =P Har dessverre ingen tips og råd til deg. Bare å lide seg igjennom, men kan sikkert fortelle mer etter fredagens undersøkelse. Lykke til videre!
Kanutten80 gutt 08 og gutt 10 Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Jeg har det akkurat på samme måte, jeg har heller ingen råd å komme med. Det er ekkelt å ikke kjenne hva man holder på med. Men gi gjerne lyd fra dere når dere har vært hos lege/nevrolog. Lurer veldig på om dette går over fort etter fødsel. Det er til og med ekkelt å skrive på dataen med høyre hånd.
Resilience Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Jøss nevrolog? Jeg bare googlet det litt da jeg fikk det i forrige uke. Det står jo bare at det helt vanlig og går over når graviditeten er over. Og at det kommer av vann i kroppen. Jeg har dette i begge armene hele tiden. Av og til dovner de helt bort, men stort sett er det bare prikking og halvdovne... Ja skriv gjerne inn og fortell etter utredning. Jeg skal til JM nå, skal spørre henne også.
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Godt å lese om andre i samme situasjon. Ingen andre gravide rundt meg her hjemme som opplever det samme. men kan godt tenke meg det kommer av vann i kroppen ja. Ser ikke noe vann i hendene, men leddene er ømme og venstre hånd hele tiden nummen...Høyre kommer og går det i. Føttene mine er stoooore for tia..Masse ødem. Men håper det blir litt bedre nå som temperaturen synker litt:) Skal til legen om en ukes tid jeg også og håper han kan si noe lurt....
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Jeg har hatt det med siste fødsel og det begynte i uke 30. Det var carpal tunell syndrom som skulle opereres sette fødsel men den ble borte 3 mnd etter fødsel. Jeg mistet alt fra hendene og det var vondt og jeg kunne ikke sove. Gikk med skinner på begge hender 24 timer i døgnet. Det er vondt men ikke noe farlig, håper jeg slipper det denne gangen (snyker meg inn her fra 2. trimester).
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Mine hender er ganske stive også til tider og det prikker i fingertuppene. Om natten sovner den ene kroppdelen etter den andre. Jeg prøver å strikke eller gjøre ett eller annet for å ha bevegelse i hendene. Det går over når babyen kjem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå