Løvemor77 Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Fikk akutt tannpine på fredagskvelden (Hvorfor kommer akutt tannpine alltid i helgene???) og ringte desperat til tannlegen i dag tidlig etter en smertefull helg. Fikk heldigvis time på dagen. Var hos en annen tannlege i mars, som konstanterte et lite hull i en jeksel, men han mente det kunne vente til etter fødselen. Yeah. Good choice. Nå hadde det lille hullet gravd seg helt inn til nerven, noe som ikke bare gjør VONDT, men som også betyr at nå må tanna rotfylles. (= Vondt og DYRT) Hullet var så betent at bedøvelsen virket ikke. Har hørt skrekkhistorier om liknende tilfeller, men aldri opplevd det selv før nå. Ordene INTENS SMERTE fikk en ny betydning, for å si det slik. Tannlegen prøvde alt fra å bedøve hovednerven på venstre side til å sette bedøvelse rett i det betente området, men ingenting hjalp. Jeg hadde neglene klort inn i stolen og sparket med beina mens jeg hylte hver gang borret traff nerven. Han måtte til slutt gi opp å fortsette, og satte inn et betennelsesdempende middel som skal virke til etter fødselen. Forhåpentlig vil det gjøre at bedøvelsen faktisk fungerer når jeg skal rotfylle i september. Nå sitter jeg her med en dundrende hodepine etter dagens mishandling. Så til dere gravide som skal på tannsjekk og får konstantert "et lite hull som kan vente": IKKE VENT! Krev å få det ordnet med en gang!! Eneste trøsten må være at jeg har hørt at tannsmerter er verre en fødselsmerter. Så da klarer jeg LETT en fødsel etter dette. Ha!
Underveis --> Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Jeg må le, og beklager det, men syntes nå tross alt det var festlig skrevet. Håper tanna i alle fall har det noe bedre enn tidligere! Godt å høre at du har noe å måle smerte opp mot. Jeg for min del har (en liten) brannskade å skilte med når det gjelder uutholdelig smerte. Har fått et annet syn på de stakkars brannoffrene etter den opplevelsen kan, jeg si. Altoverskyggende smerte må vel være en riktig beskrivelse. Kan godt skjønne de holdes i kunstig koma! Bør forøvrig komme meg til tannlegen selv, og skal ta deg på ordet dersom de finner noe smått og "ubetydelig"!
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Jeg har løsningen: Bare å la vær å gå til tannlegen å finne det lille hullet... Du er nok godt preppa for en fødsel etter dette :-) Men ikke sett hele formuen på at fødsel er mindre smertefullt da... kan hende du da ikke har råd til rotfylling i sept. Lykke til med tann og fødsel!
Gurine Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Uffda, føler med deg. Har selv hatt betennelse i to fortenner som jeg har rotfyllt. Den smerten er ganske intens, og det er jo ikke noe som hjelper en gang.. Men heldigvis så hadde mine betennelser gjort at tanna/nerven var dø, så jeg trengte ingen bedøvelse i det hele tatt under mine rotfyllinger. Det var bare en sann befrielse når tannlegen boret et større hull bak på tanna slik at betennelsesverken kunne komme ut, da ble tannverken og smertene mye mindre. Men irriterende når sånt skjer ja, når hullet kunne vært fikset tidligere. Den ene min kom av en midlertidig fylling jeg gikk med i mange år..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå