babyboy22 Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Har termin i slutten av september, og prøver så smått å få ting i hus. Men nå er dilemmaet ullpose eller dunpose?? Kjenner flere som syns barna ble for varme i dunpose. Men når jeg spurte etter ullpose i butikken fikk jeg til svar at det kunne de bestille inn til meg om jeg ville ha da de ikke solgte noe særlig av det. Ull regulerer jo varme så tenkte derfor det var lurt. Noen med erfaring som kan gjøre meg klokere?
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Kjøp en saueskinnspose=) Det skal jeg hvis jeg blir å bruke pose mye til babyen, har ikke gjort det til de andre to. Men har kjøpt en pose som hører til vognen såp har den i hvert fall.
Trulte troll Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Jeg har fått tips om å kjøpe Fjellpulken barnepose. Myyye billigere, og ikke så knotete, som f.eks. Voksipose.
WildPrincess Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Først var jeg overbevist om at vi skulle ha voksipose. Men så sier dama i butikken at den solgte de lite av nå, ble for varm og knotete osv osv.... Samboer syntes også voksi var litt knot og han fallt veldig for odewall posen med bamsen inni .... ... jeg derimot går rundt og skjønner ingenting he he. Som med allt annet vi skal kjøpe inn så går jeg tenker, vurderer, leser teste og omtaler i formun til den store gullmedalien... uten at jeg blir noe klokere av den grunnen. Eneste det har resultert i er at vi ikke har handlet inn noe som helst omtrendt og jeg har nå 40 dager igjen... Så om noen har noen gode råd til meg så blir jeg happy
ChellBell - har født! Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Vi har valgt den norsk Easy Kid som kan gjøres om til en spebarnspose.
mammagutten Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 jeg har kjøpt ticket to heaven vognposen. den er både vindtett og vanntett og utrolig myk og god. åsså er den utrolig fin og. har valgt den i isblå til gutten min. åsså er den så grei at man kan åpne den nede ved beina når han blir såpass stor at han skal sitte i sportsvogn. mener dette er dunpose men nå ble jeg litt usikker. men den kan iallefall brukes året rundt å jeg måtte handle den inn tidlig for var så mange som kjøpte den så nå er den utsolgt i den minste str de fleste steder på vestlandet. (iallefall i den fargen jeg ville ha) men de sa de fikk inn nye i slultten av aug.
gingergirl Skrevet 4. august 2008 #7 Skrevet 4. august 2008 Jeg har i dag gått til innkjøp av Artländer dunpose fra lilleprinsen.no. Jeg synes den ser veldig bra ut og liker at den har avtagbart saueskinn inni samt at den har åpning til skitne sko og lan utvides. Da slipper man jo å kjøpe saueskinn i tillegg til en event annen pose også. Jeg synes posen er dyr, men den bamseposen fra Oden... kostet mer i butikken. Jeg har forhørt meg en del i diverse barnebutikker i forhold til å kun bruke dundyne eller om man må ha pose. Fikk klar beskjed om at jeg måtte ha pose (selv om jeg har en venninne som bare brukte dyne og det gikk helt fint). Jeg har en Quinny vogn så en voksipose ville blitt for stor og klumpete. Håper Artländer-posen blir bra!
Resilience Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Jeg har også kjøpt den norske Easykidposen. Kjempefin. http://www.lilleprinsen.no/product/453941/EasyKID_dunpose.html
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 5. august 2008 #9 Skrevet 5. august 2008 Jeg har kjøpt en slik Odenwalder pose med bamse inni:) Virker kjempegod og synes de er så fine:) Gleder meg til å bruke den:)
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 5. august 2008 #10 Skrevet 5. august 2008 Jeg har ullpose og ville helt klart valgt den:) Den er helt nydelig! Heter Kaisers:) Litt dyr da...1700-1800kr..men kansje det er på tilbud, vet ikke.
linko Skrevet 5. august 2008 #11 Skrevet 5. august 2008 Vi har voksipose, og har brukt det til to barn tidligere også. Det som er så fint med den er at den holder LENGE, og vi har hatt med ungene i pulk til 2-3 årsalderen og da er den også super. Denne gangen kjøper jeg nytt trekk til vinterposen så blir den vel som "ny".
Turtelduen Skrevet 5. august 2008 #12 Skrevet 5. august 2008 Har nå hatt õderwalder dupose i 5 år og den er fortsatt helt fin! Ungen blir varm, men jeg passer heller på å bare ha på dem innetøy. Ikke utetøy. Bare lue... Gikk ute i snøstorm og -10 grader en gang, og da med bare vanlig tøy på... Ungen hadde det helt topp!! Så det er bare å passe på at de ikke har på for mye klær nedi de posene. De er også vannavstøtende og de lange kan brukes til ungen blir ganske stor... De voksiposene syns jeg ser veldig tungvinte ut i forhold også er de ikke vannavstøtende. Ikke dem jeg har sett hvertfall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå