Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har født før; hvor lenge hadde dere blødning etter fødsel?

min sønn er nå 9 uker, og jeg har fortsatt småblødninger...

blødde mye rett etter fødselen, dabbet gradvis av, holdt seg stabilt en stund, og så trodde jeg renselsen var over etter ca 5 uker. men så har det i 3 perioder etter det kommet utflod m friskt blod i noen dager (3-4), for så å stoppe helt opp igjen!!... første gang var det lite, andre gang og nå er det temmelig "mye" ( men klarer meg med et kraftig truseinnlegg/lite bind), + litt vondt i magen, spes på kveldene...

Kan jo ikke være mensen heller vel siden det kommer så hyppig...

kan dette være normalt? gidder ikke renne til lege for noe slikt hvis jeg ikke må... Har vært til 6ukers kontroll.

Hva er deres erfaringer fra tidligere fødsler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blødde i 10 dager, har hørt om folk som har blødd i så mye som 12 uker så det er sikkert unormalt med 9 uker :) men det hørtes grusomt kjedelig ut å blø så lenge hehe..

Skrevet

jeg var på 6 ukers kontrollen etter 8 uker å da blødde jeg fremdeles.Tror jeg blødde ca 1 uker etter dette også, altså ca i 9 uker.. Jeg var også sånn på og av, noen dager mer enn andre. Jeg kan ikke huske om jeg hadde vondt.. rart hva tiden gjør m hukommelsen:)

Etter hva jeg har hørt så er de fleste ferdige m renselsen etter noen få uker, men noen er mer uheldige enn andre.. Men når det gjelder smertene tørr jeg ikke svare....

Skrevet

Min erfaring fra sist (opplevde omtrent på samme måte) var at det var mensen. Den 3. blødningen var mye mer lik på mensen også, men den var beskjeden. Så da jeg blødde for 4,gang ca. en måned etter det igjen var jeg sikker på at jeg hade fått mensen igjen. Altfor tidlig, men men.

Skrevet

Jeg blødde også mye etter at morkaka løsnet og kom ut. Blødde fortsatt en del etter 2 uker. Jeg kontaktet føden, og jordmor bad meg komme. Gynekologen tok innvendig ultralyd. Da så de en "fille" fra morkaka på ca 1cm som hang igjen. Fikk antibiotika fordi det luktet litt nedentil. Fikk beskjed om at den ville løsne av seg selv etter en stund. Blødningen stoppet etter hvert og ingen komplikasjoer med infeksjon i etterkant.

Skrevet

Takk for mange svar. Sikker helt normalt, som alt annet "rart" under svangerskap og fødsel... :-)

Tenker jeg ser d an enda litt.

Ligner på mensen; frisk blod og vondt i magen, men er litt lite, da, egentlig... menmen...og litt for få dager mellom, men...vi får se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...