BabyAug Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Hvor mange måltider har deres babyer på 4,5mnd. Jenta mi spiser fortsatt 9-10 måltider i døgner. Får hovedsaklig mm men hender litt mme innimellom. Trodde de skulle begynne å spise sjeldnere når de ble så store? Har dere begynt å gi deres grøt? tenkte at hvis ho får grøt til f eks to måltider om dagen så blir ho mettere. Må være slitsomt for ho å spise hele tiden. Så et siste spørsmål, hvordan gir man grøt? Pumper dere mm og blander med grøten? Er det maisgrøt som er fra 4 mnd? Ble mange spørsmål , men håper noen kan litt om dette. Er så usikker på hva som er best for ho!
Gjest Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 emilie har 4 måltider med mme og 1 med grøt til dagen. begynte med grøt da hun var 3,5mnd, men var for tidlig for hennes del. begynte igjen når hun var 4mnd, da gikk det kjempe fint. spiser nå 75ml med grøt.. bruker maisgrøt med mme.. du begynner med små smaksprøver for å se om hun tåler det pga magen ++ om hun reagerer anderledes.. så øker du etterhvert... tok ikje mange dager før emilie spiste 75ml grøt... prøvde først småfolk sin grøt fra 4mnd, men hun fikk rødeutslett i kinnene.. og har også prøvd hipp sin 4mnd grøt, den elsket hun, men blir så fort tynn... hun vill ikje ha tynn grøt, må være tykkest mulig hehe... men du må begynne med tynn grøt, ikje ta så tykk i begynnelsen... drikker vann til grøten og fruktmosen. emilie er 4,5 md nå...
aragon Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Gutten vår fikk MME på den alderen og spiste 4-5ganger i løpet av dagen og som regel 2 ganger i løpet av natta. Fikk i tillegg grøt til frokost og kvelds og litt most banan til lunsj. Lurt å begynne med maisgrøt og bland mm i den hvis du får pumpet deg så blir det kjent smak. Start med å gi 1-2ts på formiddagen, for å se ann hvordan magen reagerer. Øk gradvis etterhvert og flytt grøtmåltidet til kvelden hvisalt går bra. Vanlig at de kan ta litt tid før de vil spise av skje og venne seg til den nye smaken. Fint å prøve ut litt most banan også. Faller som regel godt i smak hos de små!
2hærligegutter Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Jeg har tenkt å begynne å prøve nå. Jeg har tenkt å blande med mme forde jeg syntes det er litt pesete med pumping og grøten blir veldig tynn med mm, uansett hvor mye pulver du har i. og så håper jeg på at han vil like mme etterhvert sånn at jeg kan få fri noen få timer. han er 4mnd og 2 uker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå