Gå til innhold

Utedresser.....igjen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår skal begynne i barnehage nå til høsten.

Har undersøkt litt vedr. utedresser, og har kommet frem til at følgende merker er mest brukt blant brukerne her inne: Reima, Reflex og Troll.

Vurderer selv Reima, fordi jeg har hørt mye bra om de, MEN, det finnes jo både høstdresser og vinderdresser.

Må man ha begge deler? Og kanskje regntøy i tillegg?

Hvorfor ikke bruke kun 1 dress som er vanntett (slipper regntøy hvis det ikke regner veldig mye), og heller regulere det barnet har under (ullundertøy, fleece osv)?

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt begge deler frem til nå (hun er snart 3,5) mest fordi det er enklere med vinterdressen om vintere i bhg - slippe å kle på så mange lag når det er kaldt. Vinterdressen ble litt i korteste laget på slutten av sesongen, så da kjørte vi heller vårdress med fleece under den perioden. Det spørs jo litt hvor du bor også og hvordan klimaet er der. Syns også det er godt å ha et alternativ til regntøyet som lett blir klamt i den perioden det er for varmt for vinterdress.

Skrevet

Denne må jeg dytte på......trenger virkelig hjelp til dette utedress-styret!

Skrevet

Hei du!

Hvor gammel er jenta di?

Gutten vår var ca 17 mnd da han begynte i barnehage. Han hadde da en vårdress fra før (Reflex) som vi brukte i starten. Vi brukte den ganske lenge, for det er ikke så kaldt her, mest vind og regn. Hadde ulldress og ullundertøy under. Og en god, vindtett lue, og gjerne en hals i fleece eller ull. Men på vinteren kjøpte vi vinterdress, også i Reflex. Syns rett og slett han ble litt for kald, og de sa også i barnehagen at det var lurt med en tykkere dress, så han slapp å ha så mange lag. Blir litt vanskeligere å bevege seg for en liten tass. De er veldig mye ute i barnehagen.

Så jeg vil anbefale begge deler, men kjøp det litt stort, så varer det lenge. Vi kjøpte 86, og de passer ennå, ett år etter.

Vi har også regntøy i Reflex. Dressene er mer vannavstøtende, enn vanntette. Regner det skikkelig mye, så blir han våt. Men regntøyet er skikkelig bra. Tåler mye og kan justeres slik at det varer lenge. Vi har todelt regntøy. Greitt, for da kan han bruke bare buksa (det er jo vått lenger enn det regner, og plutselig så sitter de på huk i en søledam.), eller bare jakken.

Vi har faktisk to sett regnklær også. Ett hjemme og ett i barnehagen, men vi er mye ute i uansett vær, og så har vi ei lillesøster som kan arve, for de er like fine som nye, selv om de er en del brukt.

Jeg synes selv at Reima er for dyrt, men det er jo opp til hver enkelt. Har også hørt at Reima ikke er så slitesterkt, men det var på større barn. Sikkert helt fint på småbarn.

Kort oppsummert:

Jeg anbefaler å bite i det sure (dyre) eplet og ha både tynn og tykk dress, i tillegg til regnklær og ulldress.

Skrevet

Hei

Hun er akkurat 1 år når hun skal begynne.

Vi har allerede en vår dress fra Reflex. Men den virker verken vannavstøtende eller tett. Kan jo evt. bruke regnbukse over hvis det behøves? Også kjøper vi vinterdress til vinteren..... Og regnklær og støvler.... Dette blir dyrt, ja!

Skrevet

Vi har kjøpt refleks vinterdress i år. Reimaen (ja det er en super dress)fra i fjor passer enda litt så da bytter vi litt på de. Hadde lyst å prøve refleks sin også. Vi har bare hatt vinterdress og regntøy til gutten vår, har ikke hatt behov for høst/vår dress til han.

Skrevet

det som er en mulighet er å kjøpe Troll Classic, den har avtagbart ullfor inni, (mange synes det er trælete å få på derssen når ullforet henger på/i dressen, men da er det bare å ta ut ullforet og ta på det først og dressen etterpå)

Det vil si at den kan brukes som høst/vår dress og med ullforet inni er det en vinterdress:-) (har hatt ullundertøy og ull klær når det har vært veldig kaldt, og ser ikke ut som Michelleng mannen alike vel)

Jeg har vært så fornøyd med Troll Classic at jeg nå har kjøpt den tredje dressen til vinteren.

Dressen er oxo veldig vanntett. han har "badet" med den og ikke blitt våt. har bare hatt en dress i året. dvs at den har blitt vasket MYE i perioder, men fortsatt like vanntett;-) har oxo hatt regntøy da:-)

Skrevet

Jeg har hatt HH dresser til jentene min med avtagbart for. Har holdt både tett og varmen.Så jeg er fornøyd med den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...