Gå til innhold

Mann som alltid er på jobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære mann er alltid på jobb. Han har en jobb, som han reiser en del i, og som han også kan jobbe hjemmefra med. Han har mye ansvar og det blir sene kvelder foran pc'en. Men, selv om jeg føler jeg gjentatte ganger maser om at han skal legge bort pc'n, tas den opp igjen - hver ettermiddag/kveld. Han sier han må, og jeg vet jo at hans utenlandske kollegaer jobber om mulig enda mer enn han (Norge har temmelig god arb tid i forhold til folk utover i europa...)

Nå hører det med at han tjener nesten fire ganger så mye som meg (Og, jeg nyter jo godt av romslig økonomi jeg også), og man må derfor regner med å yte mer for en slik jobb, Mitt problem er at jeg aldri ønsket at han skulle ta den nye stillingen tro meg, heller mindre lønn -penger betyr ikke så mye for meg), som jeg visste ville kreve enda mer av han, og igjen at det ble mindre tid til meg og minsten. Nå går jeg høsten i møte med en mann som er mye på reisefot, men mest av alt er jeg redd for at han er mye "fraværende" når han er hjemme-dvs hodet er "mye på jobb". Jeg sa hva jeg mente da han fikk tilbud om den nye stillingen, men jeg ønsker heller ikke å være den som setter foten ned for videre progresjon. Han ønsket seg jo dette virkelig etter at vi hadde snakket mye om det, så jeg har sagt at dette får bli en "prøvehøst", men blir det for mye fjobb får vi revurdere det. Men merker desverre allerede nå at jeg angrer litt på at jeg lot han ta jobben.....

Huff, det er ikke så lett. Jeg synes på en måte det er godt at han er litt ute og reiser så vi får føle på savnet litt, samtidig skulle jeg ønske han ikke måtte jobbe så mye her hjemme.

Noen andre som kjenner seg igjen?

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann jobber også mye. På en side er det godt at han reiser litt – man får tid til å savne litt. På den andre siden er det slitsom å være ”alenemamma”, den får man følt på…..Men han tjener gode penger og vi nyter godt av det alle sammen så skal ikke klage. Han er flink til å ta seg av barna når han er hjemme og jeg tror ikke de lider noen nød.

Linus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...