Gå til innhold

har katter større verdi enn menneskefoster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns det virker som enkelte har større respekt for nyfødte kattunger enn for foster, for det er da ingen som får så mye pepper for å ta abort når det ikke passer å bli gravid, men dersom man tar med nyfødte kattunger til avlivning

hosdyrlegen, ja da er man skikkelig ueinet til å eie en katt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det har noe med at man er fullstendig i stand til å gjøre slik at man ikke blir gravid selv. for katter må eierne stå for dette - kattene vet jo ikke at det ikke alltid passer å få 4,5,6 kattunger i hus som skal gis bort osv...

har selv katter og ingen har blitt uplanlagt gravide faktisk - fullt mulig å få til :)

Skrevet

...og det skulle være grunn god nok? Det er greit at man tar abort fordi man kan greie å unngå å bli gravid hvis man vil, men ikke greit å avlive kattunger fordi graviditet hos katt har man ikke kontroll over? Ser virkelig ikke logikken her!!

Skrevet

forskjellen blir jo også at man ikke kverker unger når de først har kommet ut...derfor blir det ekstra grusomt med katter...

Skrevet

Er virkelig helt uenig med deg!! Greit nok at dyr også har livets rett, men dyr kan virkelig ikke sammenlignes med menneskefoster!!

Skrevet

Selvfølgelig bør katteeiere prøve å unngå at kattene deres blir gravide dersom de ikke vil ha en gjeng med kattunger. Men det er snakk om dyr som blir avlivet på en human måte, som ikke skjønner noe av det som skjer før det er over. Jeg synes det er et veldig mye bedre alternativ enn at de blir plassert i en eske et eller annet sted, det er grotesk det! Jeg synes også det er bedre enn at de får vokse opp uten at de ønsket, og derfor ikke får det stellet som trengs.

Jeg er ingen abortmotstander, synes dette er opp til kvinner selv å velge, men jeg mener likevel at å ta abort er mye verre. Mange ganger er abort det riktige valget for kvinnen, men jeg synes det er ganske grusomt å tenke på at noen frivillig dreper et menneskefoster. Synes veldig synd på de kvinnene som kommer i den situasjonen at de tar abort!!

Jeg synes et menneskefoster ikke kan sammenlignes i verdi med en kattunge, selv om jeg unner kattunger alt godt i verden.

Skrevet

Det er jo ikke snakk om hva som er mest verdt. Det er snakk om at man er helt lammet i hodet sitt hvis man ikke skjønner at man kan UNNGÅ AT KATTER FÅR UNGER!!!! Er man så lite ansvarlig at man ikke klarer å få kastrert eller sterilisert katten sin, så får man drite i å ha katt og da!!

Syns det er et helt usmakelig hovedinnlegg. Å sammenligne det å ta en abort, med å drepe kattunger som faktisk er født!???!!! Det kan finnes MANGE grunner til at kvinner velger å ta en abort. Men eneste grunnen til at kattunger blir avlivet, er fordi noen har vært slapphendte og ikke kastrert dyret sitt! HALLO!!!!???? Blir kvalm av alle annonser på finn.no med overskrifter som "Hjelp oss før vi må avlives!" "Nye hjem søkes, haster, må avlives" osv osv. Bak alle disse annonsene sitter mennesker med null innsikt, og null ansvarsfølelse.

Bak avgjørelsen om abort derimot, sitter kvinner med vanskelige situasjoner, ulike livssituasjoner, ulike bakgrunner osv. Det er noe fullstendig annet.

Skrevet

Synes dette blir en latterlig sammenlikning. Dersom man fikk valget å ta abort, eller avlive kattunger, så ville man selvfølgelig valgt det siste! Dette valget er derimot helt usansynlig søkt og hypotetisk.

For meg så har jeg ingenting imot eiere som velger å sterilisere sin drektige hunnkatt og dermed avlive kattefosterene i prosessen, eller velge en abortsprøyte på sin tispe. Problemet kommer når de IKKE gjør dette og heller velger å avlive gjerne mor og kattekullet samtidig. Ja, det er bedre å la en veterinær gjøre det, men jeg synes det er positivt at folk reagerer på at forsvarsløse vesener som er prisgitt oss mennesker må ende livet på en slik måte fordi deres eiere ikke har innsett ansvaret det å ha dyr innebærer. Det blir ennå mer forkastelig når de samme menneskene etter ferien går til anskaffelse av nok en katt...

Til forskjell så hører det med til sjeldenhetene at folk tar abort med like stor letthet og bruker det som et prevensjonsmiddel!

Skrevet

...sammenligner dere kattunger og abort???....hvor kjørt er det mulig å bli???

Skrevet

Signerer innlegget ditt Underveis.dk. Mulig jeg ikke fikk det helt fram slik du klarte, men vi deler mening... Blir så sint av sånne innlegg som dette, at det går litt fort i svingene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...