Lovemychild Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Kort fortalt : Ei venninne av meg begynte å jobbe for en kar som hun ble kjent med gjennom sin mann. Min venninne gikk fra mannen sin, og nå har denne karen (som også er hennes sjef) begynt å legge veldig ann på henne. Da hun skulle ha ferie,sa han at hun virkelig trengte det,så han skulle gi henne ferie med full lønn (hun hadde permisjon i fjor,så ikke mye feriepenger).Hun sa at hun kunne ordne barnevakt til barna i ferien ,men nei han sa hun skulle ta ferie med full lønn. (hun var da ikke helt klar over han glødene interesse for henne). Nå da ferien er slutt,sier han at hvis hun ikke begynner å vise følelser for han,så får hun ikke penger for ferien. Han har også sat at hvis hun vil ha lønn, må hun begynne å være sammen med han på fritiden litt også. Hun har gitt klar beskjed om at hun IKKE er intressert i han overhodet, men han sier at hun KAN bli forelsket i han hvis hun bare vil.... Nå i dag ga han henne beskjed om at hun måtte ta noen dager fri for å tenke om hun virkelig vil være sammen med han.Hun sier at nei ,hun vil ikke ta fri pga at det ikke er sjangs i havet om at de to noen gang skal bli sammen. Da svarer han med at hun SKAL ta fri og tenke men, hun får ingen lønn.(hun har heldigvis tatt kontakt med vikarbyråer osv for å få seg en ny jobb så fort som mulig, men til dags dato må hun jo jobbe for å få lønn....) Det er bare helt vannvittig, gubben gjør meg kvalm (selv om jeg ikke kjenner han), og han har satt henne i en veldig kinkig situasjon (nettopp kjøpt mannen ut,er blitt alene mor osv ) Jeg mener hun bør anmelde han, men er litt usikker hvor....Arbeidstilsynet?? Skjønner ikke at det er mulig å bli så ekkel....
meg & to små vampyrer Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Herregud! Det der er hvertfall trakkasering! Og trusler er det jo også. Fagforening er greit å kontakte. Anmelde går kanskje an ja.
ツWonderfull Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Sykt. Han burde fått seg en på trynet. Er hunorganisert? Har denne sjefen hennes noen sjefer over seg?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Ja det syns jeg absolutt kvalifiserer for å kalles trakassering i det minste, og jeg hadde nok tatt kontakt med enten arbeidstilsynet eller fagorganisasjon om hvordan å gå frem.
hit og dit Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Eit kraftig maktmisbruk det der ja. Arbeidstilsynet, fagforeninger, evt sjefar over han igjen.
Gjest Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Helt klart maktmisbruk og trakassering! Fy for en drittsekk :-( Ville kontaktet fagforening i utgangspunktet og eventuelt hans overordnende.
Lovemychild Skrevet 4. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2008 Firmaet hun jobber i er helt nyoppstartet,så det er kun hun og han. Er sikker på at hun er organisert,så skal be henne kontakte fagforeningen. Blir så forbannet på den idioten!!!!!
Lovemychild Skrevet 4. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. august 2008 Hva syntes du, Spetakkel....burde jeg gå inn og "fikse på trynet" hans :S...hmmmm,tror jeg holder meg unna.....
Gjest Skrevet 4. august 2008 #9 Skrevet 4. august 2008 Ja, det syns jeg! Jeg hiver meg på første fly (kjører ikke den strekningen der igjen på en stund :-/), og holder hans mens du slår ;-)
Sivalur Skrevet 4. august 2008 #10 Skrevet 4. august 2008 Er fyren en kamerat av eks'en? Er hun fortsatt venner med eks'en eller var det et kjipt brudd? Hvis de fortsatt kommer overens, og de to mannfolkene er kamerater, så ville jeg nevnt det for eks'en. Så kan han hvertfall få sagt fra at det der går ikke an. Mannfolk... Håper hun finner seg ny jobb snarest mulig, men fyren burde heller ikke slippe unna med dette! Får hun ikke pengene hun er lovet kan hun jo kontakte TV2 hjelper deg, hehehehe... (neida, kødda bare)
Dunder Skrevet 4. august 2008 #11 Skrevet 4. august 2008 Hvis du har beskrevet situasjonen riktig så er dette grov trakassering som hun burde anmelde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå