Gå til innhold

Ang. disse navnelappene som du stryker på..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må en bruke fullt navn på de?

Kan en f.eks. skrive fornavn og så initialene på etternavnene?

Er det greit for barnehagen tenker jeg, da vil jo de uansett vite hvem som er hva sitt om det er flere barn med samme navn.. :oP

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er opp til deg hva du vil ha på de lappene,.. Kan godt skrive hei på deg hvis du vil.. hehe

Skrevet

Hehe, eller LIGG UNNA JAKKA MI!! ;o)

Nei, jeg tenkte bare om de ansatte i barnehagen foretrakk at alt er merket med fullt navn eller om de tåler det jeg tenkte ;o)

Skrevet

Det velger du jo selv, men jeg ville i allefall hatt fornavn + initial på etternavn.

Jeg har begge navn på våre gutter + telefonnummer. De slipper jo ikke hvem som helst inn i garderoben heller.

Skrevet

Nei, heldigvis.. :o)

Var mer det at det ble så langt med begge etternavnene at tlf nr ble med liten skrift da. Ville liksom ha alt like stort *hehe*

Skrevet

Hei.

Som en som jobber i barnehage, så synst jeg navnelapper, nesten uansett type, er supre. Hadde bare alle klærne vært merka... (drømme...)

Det letteste, synst jeg, er om det står i alle fall fornavn og forbokstaver på etternavnet, om du da ikke vil ha hele etternavnet. Noen har bare etternavnet inni, kanskje med tanke på at søsken kan arve el.l., men vi voksne bruker jo ikke barnas etternavn så mye, eller det kan være flere barn med samme etternavn. Da blir det ikke fullt så lett å finn ut av hvem sitt plagg det er.

Telefonnummeret kan være greit, f.eks. i de tilfeller klærne havner i feil hjem el.l.

Skrevet

Nå har jeg sittet og merka nesten alle klærne til tulla mi, for disse merkelappene som jeg skulle stryke på var bare bullshit :-/ dem satt ikke i det hele tatt

Skrevet

Hei rudolfine!

Så bra, jeg bestilte med fornavn og initialene på etternavnene jeg og så telefonnummeret mitt da.

Erica er et lite brukt navn, hvertfall her omkring foreløbig, så satser på at det ikke volder for store problemer med å finne ut at det tilhører frøkena da :o)

Bare etternavn var veldig lurt altså, det må jeg huske, men det kan vi ikke bruke da hun og evt småsøsken en gang frem i tid vil ha forskjellige etternavn pga hun er mitt særkullsbarn :o)

Skrevet

Huffda!

Får virkelig håpe at jeg får det til da med de jeg kjøpte. Må du kjøpe noen nye du nå da hEltpåtryne? Så kjedelig når en sitter å bruker lang tid på slikt!

Skrevet

ja kjempekjedelig - hvet du jeg skrev navnet hennes på vaskelappen + at det er jo merkelapp på de fleste av klærne hennes så det gikk bra :-)

Skrevet

Hmm, mystisk at de ikke satt. Her sitter de fremdeles fast etter at jeg strøk de på for eldstemann for over 2 år siden (og maaaange vask) ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...