Gå til innhold

Hektisk tvillingmamma tilværelse...eller bare kos...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er igrunnen rart hvordan alle vi kjenner antar at vi er helt utslitt og stresset nå som tvillingene er født. Det forventes at jeg skal være sammenbruddet nær, at phantom-mannen skal være lei og at vi egentlig skal synes dette er i overkant.

(I min fantasi var det jo nettopp slik da jeg var gravid og tenkte på fremtiden!)

Istendenfor opplever vi at vi har det bedre enn på lenge. Guttene er søte og snille, jeg er i bedre fysisk og psykisk form enn jeg har vært på månedsvis, de store barna er som de alltid har vært, alle husets gjøremål blir unnagjort på rutine og etter systemer som funker, og phantom-mannen får sovet og hvilt seg ordentig om nettene, slik at han har overskudd for alle de store ungene når dagen kommer...

Jeg har bakt flere kaker de siste tre ukene enn jeg har gjor de siste to årene. Har hatt mer besøk for å se på gutta enn det som har vært innenfor dørene her det siste året, og vi har gjort unna flere ærender, og gjort flere ting sammen som familie de siste tre ukene enn vi har gjort siden jeg ble gravid...

Overskuddet jeg har fått nå som jeg ikke lenger er gravid og kvalm er merbart. Jeg har tatt tvillingene med meg på trilleturer i finværet, og vi har vært på ymse ekspedisjoner hele familien.

Idag meldte jeg med frivillig til å gjøre noen ærender for en venninne som fikk premature tvillinger for en uke siden. Jeg dro til Nøstebarn og handlet deilige ull/silke plagg til de små, siden min venninne ikke får gjort stor siden hun er på sykehuset med barna sine.Dro innom Riksen etterpå og avleverte det jeg hadde kjøpt, og fikk sett de ferske tvillingene enda en gang. T&T ser store ut i forhold...

Imorgen har jeg tenkt med på treff med andre tvillingmammaer, og tvillinggravide, før det blir fest her i hulen for 9 åringen...Jeg har blitt kontaktet flere ganger på sms, telefon og mail, med spørsmål om forskjellige ting som gjelder tvillinger, graviditet og barn generelt...så jeg tenkte det var greit å stille på treffet for å snakke med dem som tydelig synes dette er tøffere enn jeg gjør..og kanskje kan mine erfaringer og min kunnskap om forskjellig komme andre til gode...

Jeg har kjøpt gave til legen "min", laget kort og vært på sykehuset og avlevert dette til henne før hun dro på ferie...og jeg må innrømme at det var litt rart å se hvor rørt og glad legen ble for gesten...selv om det var den mest naturlige tingen i verden for meg å gjøre for å vise min takknemlighet( Kanskje var det uventet at vi stilte mannsterke på sykehuset mindre enn to uker etter at tvillingene var født...?)

Det jeg vil frem til med dette innlegget er vel at alt i alt så er livet godt for undertegnede nå. Ting har falt på plass, og jeg trives med litt futt g fart... Og det er med stor takknemlighet og glede jeg møter "det nye livets" utfordringer... Tenk å være så heldig som meg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå sitter jeg her og sipper&smiler omhverandre... ;-) Endelig kommet meg på nett etter en fantastisk lang og deilig ferie, og lite gleder meg mer enn å se at du har det akkurat slik jeg hade trodd!!! For klart at du har det bedre enn på lenge. For det første har du hatt en ventetid som få av oss kan ane dimensjonen av. Men så passer du jo bare så uendelig godt som mamma, tusenkunster, god nabo, flott venninne og omtenksomt medmennekse også da.

Kos deg du Phantomet og nyt denne tiden og årene fremover. Og veldig glad for at vi av og til får hilse på og ta del i denne verden deres ;-)

Skrevet

Dette blir jeg glad av å lese og litt rørt :-)

Jeg vet at svangerskapet var slitsomt, både fordi formen var dårlig og fordi du ikke helt gledet deg til å ha to små på en gang. Da er det så fint å lese at det går så fint :-D

Skrevet

Så flott å lese :)

Jeg unner deg overskuddet og den deilige tilværelsen med de nydelige små.

Positivt hektisk liv gir bare masse energi :)

Håper vi sees en dag,stor klem

Skrevet

Det høres ut som om du har full kontroll, selv med seks barn. Impressing!! Men med litt struktur og orden så kan man takle ganske mye tror jeg. Og det virker det som om dere har.

Håper bursdagsfeiringen har gått bra og at bursdagsbarnet ble fornøyd.

Kos deg videre med tvillingene, har vært inne og tittet på bildene og de er jo så nydelige:-)

Skrevet

Så flott å høre!

Det må være fint at man har lagd et regime på husarbeid og annet slik at de faste tingene går av seg selv, og man kan kose seg.

Synes du er flink som har overskudd til 6 barn, baker og ordner presanger :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...