Gjest Sauen og dingsen Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Vi lurte på om vi skulle gå over til kumelk snart. Jenta er 11 mnd nå. Hvor lang tid bør man bruke på det? skal man blande mme og kumelk og gradvis gå over eller? er det for tidlig når hun er 11 mnd?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Vi begynte da vår var 11mnd og tok det gradvis og forsiktig pga litt dårlige erfaringer med "bråstart" på annen mat tidligere. Erstattet 1/4 av mmeflasken med kumelk (blandet) pr uke, sånn at når hun ble 12mnd så drakk hun ren kumelk. Gikk veldig fint her i gården.
Gjest Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Jeg begynte da de var 1 år med begge to (slave av anbefalingene, ja - he he) Gikk rett over på kald lettmelk på flaske,og ammet fremdeles litt morgen og kveld en stund til. Gikk strålende.
BettyBoob Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 tror jeg startet ved 12 mnd, blandet 50/50 i en uke og så fikk han kun kumelk - gitt som en drøm han elsker melk! hehe...
Mamma´n til A og F Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Her gikk overgangen greit med begge. Hadde begynt en stund før med yoghurt og melk i matlaging. Startet forsiktig rundt 11 mnd alder. Bare noen slurker i begynnelsen. Men vi bruker mye cultura og biola, så blandet litt i begynnelsen.
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Ok, det hørtes jo veldig lurt ut da=) grei måte å gjøre det på! eneste jeg tenker litt på... om 1,5 mnd skal vi til gran canaria, og da vil jo hun være sluttet med mme. Men hvordan er det med kumelken der nede da, er vel mye bakterier vi ikke er vant til og sånn i melken? Man MÅ jo ikke ha melk da, vi er jo ikke kalver, hehe... men blir det ikke dumt for henne å gå fra å drikke mme 2-3 ganger per dag til å ikke drikke melk i det hele tatt i den perioden vi er der nede?
Mamma´n til A og F Skrevet 4. august 2008 #7 Skrevet 4. august 2008 Glemte å si at de fikk fremdeles pupp da vi begynte å introdusere kumelk.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. august 2008 #8 Skrevet 4. august 2008 Melk i andre land har jeg ikke peiling på, hehe, men dere må jo ikke starte med kumelk bare fordi hun blir 1 år heller. Hvis man føler seg tryggere på mme så kunne dere jo ventet til dere kom hjem, og heller ha litt av det på ferien?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå