litakine og Theodor Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 jobbet i 6 uker etter endt permisjon før jeg ble sykemeldt, og i denne perioden har jeg tjent betraktelig mer enn hva jeg gjorde når jeg var i permisjon. Og nå som jeg har fått sykepenger ser jeg at jeg får 4000 kr mindre i måneden enn hva jeg hadde når jeg jobbet. Skal jeg liksom ikke tilsvarende det jeg har tjent da? Jobber på timeslønn forresten
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Går du på faste timer også, feks 100% stilling eller sånn? Hvis du ikke har det får du kun sykepenger på grunnlag av den stillingen du har, uavhengig av om du har jobbet mye ekstra siste 6 ukene... Sånn utenom det så skulle du få det samme som du har tjent, ja. For meg regner de ut en dagsats basert på stillingsprosenten min noe som har gjort at utbetalingene fra nav har variert litt utfra lengden på mnd. 4000 høres jo uansett litt drøyt ut hvis det var det som skulle slå ut, likevel...
børdi Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 du får kun sykepenger ut fra inntekt og skattteopplysningene som arb giver har gitt til nav.. Og om du får ikke mer enn grunnlønn , basert på 37.5 timers uke. Har du jobbet fler timer i de 6 ukene før du ble sykemeldt, så får du ikke det på sykepengene dine
litakine og Theodor Skrevet 4. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. august 2008 okey, jeg jobber 80 prosent stilling, men har tidligere bestandig fått tilsvarende det jeg har jobbet - da også i negativ forstand - hadde ferie i en periode før jeg ble sykemeldt i graviditeten, og det slo negativt ut på sykepengeutbetalingen (hadde jo da jobbet mindre fra den perioden sykepengene ble utregnet)
litakine og Theodor Skrevet 4. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. august 2008 det jeg får i sykepenger samsvarer uansett ikke med det jeg eventuelt ville hatt med min stilling med fastlønn
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Da hadde jeg kontaktet lokalt navkontor som utbetaler sykepengene, evt arbeidsgiver (da det er dem som gir opplysningene videre til nav).
litakine og Theodor Skrevet 4. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2008 ja, jeg skal snakke med lønningskontoret i morgen - nav har jeg pratet med, og de har jo ikke noe med den saken å gjøre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå