Gå til innhold

hvor lenge ammet dere+

Anbefalte innlegg

Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammet i 3 mnd, men hadde jeg fått velge selv hadde jeg ammet lengre.. men i denne perioden flyttet vi og det var masse masse stress. Og selv om alle fortalte meg at jeg ikke måtte stresse,så ble det nå til at jeg gjorde det uansett.. Og i puppene ble det bare mindre og mindre melk.. Tilslutt, etter mye jobbing med å få det tilbake - uten å lykkes, så ga jeg opp og ga mme istedenfor.. Fikk en helt ny gutt skal jeg love deg.. Men håper at jeg med neste mann kan amme mye mye lengre..

Skrevet

Første ammet jeg i 10 mnd, da stoppet han av seg selv, var ikke så mye melk igjen heller. Andre ammet jeg til hun var nesten 8 mnd, da hadde hun fått tenner, og ammet egentlig bare for kos og litt ekstra, men da var det slutt på kosen kan man si.. (les: AU AU AU)

Med begge mine skjedde det en forandring i melka hos meg når de var rundt en 4 mnd, etter det begynte det å bli mer stress og mindre melk å gi, og måtte over til å gi mme i tilegg til amminga..

Om to mnd er det i gang igjen med amming, og håper at alt skal gå like bra som med de to andre, pluss at det ikke blir noen "stopp" rundt 4 mnd..

Skrevet

18 + 13 + 20 + 13 + 15 + 13 + 17 + 21 = 130 mnd = 10 år og 10 mnd ;-)

Skrevet

Med nr 1 ammet jeg i 5 mnd, mistet melka etter et svangerskap på utsiden av livmoren, eller dvs, jeg var så dårlig at jeg ikke klarte amme og imens fikk snuppa flaske hos faren og nektet å ta puppen igjen. Med nr 2 kuttet hun puppen når hun var 6 mnd til min store fortvilelse. :o(

Skrevet

10 år og 10 mnd ja ;o)

Jeg ammet datteren min til hun var 1,5 år, var lenge det! men var bare før legging og om morgenen siste halve året! Likte å amme jeg, var kjempe kos!

Skrevet

Begge mine sluttet av seg selv da de var ca 13-14 mnd. Da hadde vi bare ammet om kvelden de siste par månedene. Datteren min ble for øvrig fullammet i 8 mnd fordi hun nektet å få noe annet enn melk direkte fra puppen. Hadde vært interessant om permisjonen hadde vært tvangsdelt...

Skrevet

ca 2,5 år og ca 1,5 år

Skrevet

8 og 10 mnd. Lillebror er 4 1/2 mnd. og har vel planer om aa amme saa lenge jeg kan.

Skrevet

10 mnd begge to. Hadde vel egentlig ønsket det lengre, men da sa guttene stopp...

Skrevet

1.mann: fullamming 4,5 måneder, helt stopp 10 måneder

2.mann: fullamming 5 måneder, helt stopp 20 måneder.

Skrevet

Storesøster ammet jeg til hun var ca 7 1/2 mnd, da hadde jeg ikke mer melk.

Lillebror ammet jeg til han var passert 9 mnd, da nektet han bare å suge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...