Gå til innhold

Ferber-metoden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er den kun egnet til leggingsprosessen, eller kan man bruke den når baby våkner midt på natten?

Og, når regnes det som morning for de små? min pleier våkne i 5 tiden,(syns det er en smule tidlig å starte dagene på) kan jeg forandre klokkeslettet på morgenfuglen min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferber er ikke egnet til noe som helst, det finnes mange andre metoder som er bedre egnet, les litt om de du :-)

Angående morgenen, ta barnet opp i sengen din og kos, kanskje hun/han sovner etter en stund :-)

Skrevet

Ferber funker nok best til selve leggeprossessen, men det går an å bruke den på natta å. Er forsåvidt enig i at 5 er litt tidlig for morgen. Alt etter halv 7 er godtatt her i huset :)

Skrevet

viste je kom til å få noen kommentarer på at ferber ikke er et godt alternativ, men det var ikke dere jeg ville høre fra. Je spurte om noen råd og tips ANGÅENDE ferber!

Min sovner helt av seg selv, får av og til flaske i senga, men klarer fint å sovne av seg selv. Så det e ikke leggeprosessen je egentlig trenger hjelp til. Men babissen våkner i 00-01 tiden, og i hal 5-5 tiden. Mat begge gangene, og da lurte je på om je kunne bruke ferber da? begge gangene?

Skrevet

Ferber er ikke anbefalt til barn under 6 mnd, hvis babyen din fremdeles spiser to ganger om natta er den kanskje litt liten enda?

Ferber kan brukes om natta også, men vent til ungen er stor nok til å forstå, en liten baby kjenner bare sine egne behov for trøst og nærhet, de må dekkes opp til en viss alder. Da ungene mine var så små og våknet om natta satte jeg meg ved siden av senga dems og hysjet og strøk på dem til de sovnet igjen, uten å ta dem opp. Jeg var heldig for de lærte seg på denne måten å finne igjen søvnen selv om de våknet. Hadde de ikke gjort det, hadde jeg vurdert ferber eller andre metoder når de ble større.

Nattmat må du forvente å gi til de spiser nok på dagtid til å dekke hele døgnbehovet for energi, altså må mange barn opp i et par måltider med fast føde eller mer før de er ferdig med nattspising. Det er helt vanlig å gi nattmat til de er mellom 6 og 10 mnd gamle... Nå vet jeg ikke hvor gammel ungen din er, men siden du forteller at den spiser to ganger om natta enda regner jeg med den er ganske liten. Lykke til med gode vaner :-)

Skrevet

Finnes det virkelig fortsatt folk som praktiserer ferber????????

Jeg trodde virkelig i år 2008 at folk var litt bedre opplyst om eventuelle konsekvenser av slik en bestialsk handling. Da snakker vi dårlig mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...