Gå til innhold

Hadde dere sagt opp husalarmen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

for å få bedre råd??

Altså,er jo ikke myye en betaler da 349 kr i mnd + at en får noe billigere forsikring.dette er brannalarm også.

må snart kutte ned på noe her,men aner ikke hva:(

eneste vi bruker penger på som ikke er absolutt nødvendig er internett.Men det er noe av d eneste vi unner oss og da....er sjelden på kino,ute på middag ol.

og nei,har ikke skyhøyt lån ol heller.... 1,3 i bolig lån,mindre enn d kommer en jo nesten ikke,og 30 000 på min bil og 60 000 på sambo sin.Og 2 biler er vi avhengige av.Har minste km.stand på begge 2 da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen er faktisk avhengige av 2 biler, beklager, en er ikke avhengig, en blir lat. Det er den harde sannheten.

handler dere fornuftig? Ser over tilbud?

Skrevet

LAT???

hvordan kan du si noe slik????

vet du hvordan vi bor og hvordan vi jobber???

er 1,5 mil en vei til jobbene våre,og de ligger ikke ved siden av hverandre+at jeg jobber turnus,så hadde ikke gått å samkjøre alikevel.

Og nei,det går IKKE kollektivt her.Helt seriøst.går skolebuss,morgen og hjem på ettermiddagen,men det passer jo ikke med jobbing.

Skrevet

Om en trenger to biler kommer an på hvor en bor!!! Det er faktisk ikke alle steder det er et kollektiv tilbud å snakke om!!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi er avhengig av 2 biler...

Om vi skulle hatt 1 bil, måtte sambo tatt toget til jobb, som hadde resultert i at han måtte reist kl 6 på morran, og kommet hjem i 18.30-tiden... Jeg må kjøre 10 mil annenhver onsdag, ta buss-tog og buss, levere jenta, og ta buss-tog-buss tilbake, ville jo vært utelukket.. :o)

så jo, noen er faktisk avhengig av 2 biler :o)

*måtte bare blander meg litt* :o)

Skrevet

De fleste vil likevel kunne løse dette anderledes, hvis en ikke har råd, mener jeg. 1.5 mil er jo ikke noe problem å sykle - hvis en har sykkel eller kan låne av noen. De dagene en kan så kjører en sammen med hverandre/andre og de dagene en kan ta bussen, så gjør en det, ellers sykle.

Hvis dere bor veldig ufornuftig med lang reisetid til arbeid så er det jo lurt å flytte litt, kanskje? Skifte jobb er som regel lik høyere lønn, så kanskje det kunne være noe?

Jeg må bare si at jeg formulerte meg litt krast og feil, mente ikke at dere spesielt er late, men at de med to biler ofte blir litt late.

Skrevet

nei da er man ikke avhengig, da har man valgt det fordi det passer en best. En ønsker ikke å ta tog-buss-tog og velger derfor å ha to biler. Har man dårlig råd så er det et alternativ å kvitte seg med en, slik er det bare.

Skrevet

1,5 mil på sykkel en vinternatt på ytre Møre hadde du ikke taklet så veldig bra!!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvem er det som ønsker og bruke så mange timer på kollektivtransport, da?? Når jenta mi skal være hos pappaen sin kl 16, så måtte jeg jo reist hjemmefra senest 12 for å få det til og passe, og da kunne jeg jo ikke jobba.... og vært hjemme igjen kanskje i 21tiden på kvelden...Henger ikke på greip,....

men, nå er det ikke meg dette handler om, jeg bare sier at vi ER avhengig av 2 biler for å få hverdagen til og gå opp, sånn er det bare.

Skrevet

nei,hadde fint klart det,sykler nesten 2 mil innimellom jeg,Men praktisk i forb.med jobb,bhg og andre ting er det IKKE.

begynner på jobb kl 07.30 (samboer kl 0700.)og bhg åpner kl 0700.

og når jeg da event jobber sent så vil jeg da ikke være hjemme føre i 24 tida på kvelden og må begynne veeeldig tidlig dagen etter.

Og samboer har en jobb ofte med en del overtid ol,så ikke alltid like fristende med en sykkeltur etter det(fysisk jobb)

Leter etter nye jobber,men er ikke lett.Jobber i helsevesenet og der er det få faste stillinger,og også sjelden heltid.Bare vikariater på ca 60%

Nå har jeg fast 70%

Søkt på andre yrkes grupper og,men ikke fått napp,da det er mange som er innenfor de yrkene allerede som søker...så er ikke lett:(

Hehe reagerte vel kanskje litt kraftig jeg og da;) hehe....

men ble litt provosert at noen kunne si noe slik uten å vite noe om oss *hehe*

Skrevet

Må nesten blande meg litt jeg og, for ble nesten litt provosert..

Jeg mener vi er avhengig av to biler. Vi har vanlige jobber, fra 8-16. Men hvis vi skulle tatt kollektivt, levert i bhg og videre til jobb, hadde ingen av oss rukket verken jobb eller hente i bhg. Greit nok at man kan vurdere litt i.h.t hvor man jobber, men ikke alle jobber vokser på trær.

Må derfor si meg veldig enig med Palmesus og flere over her.

Skrevet

Drit i bilen, da dere, det var et forslag, er det ingen andre som kan hjelpe med gode sparetips? Jeg kom i det minste med noen, dere likte bare ikke hva jeg mente. Er det slik det skal være, litt anderledes tankegang så trenger en ikke svare?

- - - - - -

Det er jo noe som kalles "latte-faktoren" en latte hver dag blir fort en del hundrelapper å kunne spare. Kjøpe ting brukt, fretex (og andre) er jo ikke det det en gang var. Mye å finne der, gjerne fremdeles med prislappen på.

Handle en gang i mnd og ta ferskvarene en gang i uka.

Bak deres eget brød, billigere og bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...