shh11 Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Så godt å finne en side hvor en kan dele gleder & sorger + spørre om alt mulig! En føler seg ikke så alt for alene da!! Bor i England og går og venter på første konsultasjon med lege... mannen min har 2 barn fra før og så steriliserte han seg... så vi må ta ut celler med nål... ikke sikker på hva de vil anbefale, men min GP mente at vi burde prøve IUI først... har en venninne som har prøvd IUI og anbefaler det ikke... så litt usikker... Samtidig, siden mannen min har barn fra før, så må vi uansett betale for behandlingene og er redd det fort blir dyrt (men verdt det selvfølgelig den dagen vi er heldige og vi har blitt gravide...). Er det noen i som har/er i samme situasjon? Hvor lang tid tar det fra første konsultasjon til en begynner på spray? Får en "alltid" gratis hjelp i Norge? Klem S
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Har vaert/ er i samme situasjon... Hehe og vi hadde vaart forsoek i England ogsaa..Hvor skal dere da ? (om du vil svare da) Om du lurer paa no saa er det bare aa spoer i vei saa skal jeg svare saa godt jeg kan
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Hei shh11 Min mann måtte også ta ut sperm med nål etter sterilisering og mislykket refertilisering. De fant imidlertid levende sædceller, og jeg fikk et ICSI/TESA/PESA barn i 2007 på første forsøk (griseflaks??). Jeg bruker klinikk Hausken i Haugesund. 1/3 av Hauskens pasienter kommer fra England. Det går fly direkte mellom England og Haugesund, og det skal være mye billigere med ass befruktning i Norge, i tillegg til at Hausken har gode resultater. Hausken er en privatklinikk, du kan jo søke litt på nettet og finne mer info selv. mvh
shh11 Skrevet 8. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2008 Takk for svar... er du fortsatt i England? Vårt nærmeste sykehus hvor vi kan gjennomføre dette er Queen Mary's hospital i Roehampton (nær Wimbledon). Venter på svar/brev om når vi kan få time til å komme dit for å diskutere hva som må gjøres etc... litt utålmodig nå :-) Lyst til å komme i gang, ventet alt for lenge!! Regner med at vi må gjennom ISCI, men vår GP snakker veldig varmt om IUI og mener vi bør prøve dette først (billigere også visst... men hvis sjansene er mindre... så vil jeg heller betale mer...) Kommer helt sikker tilbake med MANGE spørsmål så takk for at du er villig til å hjelpe/svare :-) Ha en fin helg!
shh11 Skrevet 8. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2008 Hei, WOW - det var godt å høre!! Gratulerer!! Jeg har vært innom web siden til Hausken og sett at prisene der er bedre enn her i England! Vurderer fortsatt å gjøre det der, men er redd for at det skal bli mer stressende enn nødvendig. Kanskje godt å være hjemme i normale omgivelser når en går gjennom dette? Samtidig, så har ikke min mann mulighet til å ta en uke fri til i år og å være i Haugesund helt alene med tanker & følelser mens han reiser frem og tilbake er jeg ikke helt sikker på om jeg rett og slett orker.. Mamma har sagt hun gjerne tar fri for å være der med meg, men ikke helt det samme kanskje... Jeg får vente på brev tilbake fra sykehuset om når jeg får time der og så vurdere det igjen :-) Takk for tips & svar!
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 Hei igjen! Det blir nok litt reising ja...først en samtale på tlf, så en konsultasjon der Hausken undersøker dere og alt det formelle blir gjennomført (koster kr 1000 pluss reisen). Selve prøverørsforsøket er over på tre dager nå eggløsningssprøyta er tatt. Normalt tar jeg egg ut en mandag, og setter firedelte egg inn onsdag samme uka. Det er hotell like i nærheten av klinikken. Men dere må vurdere hva som passer best for dere, og det går jo fint an å prøve hjemme først, og så bytte klinikk hvis dere ikke oppnår det dere ønsker. Fordelen med ass befrukting i England er at de ofte setter inn flere egg på en gang, men det kan jo være ulemper med det også. Ønsker deg masse lykke til uansett hva valget faller på! Ps i morgen begynner jeg med et søskenforsøk, og om 1 måned får vi se om det blir noen flere befruktede egg vha ICSI/TESA/PESA metoden på oss.
shh11 Skrevet 8. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. august 2008 LYKKE TIL!! Blir spennende å høre hvordan det går! Føles veldig godt at det er andre i samme båt for en føler seg til tider ganske alene!! Takk igjen, jeg gleder meg til å endelig komme igang!!! Ha en fin helg S
zone05 Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 Jeg skal inn til min samtale slutten av mnd og har også så mange spørsmål... godt og høre at man ikke er alene om det, støtte værandre... er så spent på når vi begynner.... en spendene tid men sikkert tøft også... LYKKE TIL VIDERE....
Ina75 Skrevet 11. august 2008 #9 Skrevet 11. august 2008 Heisann. Du går inn i ei spennande tid der du sikkert har massevis av spørsmål. Eg vil på det varmaste anbefale debattforumet under www.onskebarn.no . Det er ei side for fertilitet og barnlause og der finn du svar på absolutt alt rundt fertilitetsbehandling. Eg er avhengig av det forumet - masse kompetanse og vennskap å hente på dei sidene. Lykke til med alt!
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 12. august 2008 #10 Skrevet 12. august 2008 Hei igjen, er ikke i England, men mannen min er engelsk..Mulig vi flytter dit igjen etterhvert da..Men hadde ICSI i England hvertfall, saa skal proeve aa svare paa det jeg kan ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå