Gjest Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Litt rådvill og litt bekymret for øyeblikket. Jeg har de siste ukene vært jevnlig hos lege og avlevert urinprøve. Dette fordi de har funnet eggehvitte i urinen min og er bekymret for svangerskapsforgiftning. Jeg er nå 25 pluss 6. Blodtrykket mitt har liggi stabilt på rundt 100/60 hele svangerskapet ( har ikke målt det nå på 14 dager ) , men har litt vann i kroppen. Er det noen som har hatt det samme? Hvordan har det utviklet seg? Siste prøven viste at eggehvitten hadde sunket litt så jeg skal ikke levere ny prøve før om 14 dager. Når det gjelder blodtrykket er jeg litt usikker: Kan det plutselig stige? Har hatt dager hvor jeg har hatt skikkelig hodepine og vært kvalm.....Noen som vet????
hanna06+en til i feb 09:) Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 hei hei. kan ikke si jeg kan så veldig mye om det men hadde det selv i forrige svangerskap.fikk det den siste tiden.hadde eggehvitte i urinen og høytblodtrykk.hadde 130/90 eller noe.synes jo ikke blodtrykket ditt var høyt og synes det er rart du har mått levere så mye prøver så lenge du ikke har noe særlig andre symptomer. jeg fikk beskjed om ta ta kontakt om jeg fikk hode pine eller så stjerner. etter noen dager så jeg stjerner på kvelden da tok jeg kontakt med føden og da tok de meg inn på sjekk med engang. måtte overnatte der over natta pga observasjon.ble sendt hjem dagen etter men skulle komme tilbake på kontroll igjen på tirsdagen uka etter.da ble jeg på ny lagt inn pga jeg hadde fått høyere på eggehvitte og blodtrykket var høyt.lå på sykehuset i ti dager før de satt meg i gang.blod trykket var oppe i 140/115.. men selv om du ikke har sterke symptomer er det jo bare positivt at de tar masse tester. er jo bedre det enn at de driter i deg.men får håpe du slipper unna.ikke noe særlig å ha det. jeg er nå gravid igjen å er 13 uker på vei.når jeg var på min første kontroll hadde jeg fare for høytblodtrykk allerede så jeg har blitt henvisst til sykehuset, skal ditt på fredag. de er redd jeg har fått svangerskapsforgifting allerede.har slitt mye med hodepine denne gangen også,det gjorde jeg ikke sist. det er akkurat som det sitter bak øya, føler du det?når du har hodepine? hvor er du i fra da? jeg fødte på sfø og fikk en utrolig flott oppfølging.håper du er like heldig om du skal være så uheldig å få det du også.. lykke til.
har spire i magen min Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Hei du:) ikke for å skremme men jeg vet av erfaring at svangerskapsforgiftning KAN være veldig farlig. Jeg holdt på å miste livet mitt pga det. så det er bra legen din er så nøye! det skal man være glad for. Min historie er slik: Alt gikk normalt for seg til jeg var i uke 38 og skulle på jordmor kontroll. hadde hatt endel hodepine. hun målte blodtrykket mitt og jeg hadde 160/80 og blei sporentreks sendt til sykehuset for observasjon. jeg blei livredd da de reagerte med litt hastverk...jeg hadde også eggehvite i urinen min. jeg måtte ligge på sykehuset den natten for å få ned blodtrykket. Men det fikk dem ikke til enda dem satte sprøyter og ga masse blodtrykksmedisiner. jeg blei veeeldig dårlig. skikkelig migreneanfall og tilstanden var veldig kritisk. i tillegg hadde jeg fått morkakesvikt og barnet fikk ikke næring. det blei hui og hast ned til operasjonssalen for hastekeisersnitt da jeg overhodet ikke hadde krefter til å føde da jeg var veldig syk og vettskremt. jeg hadde nærmest sjokk. fordi ting skjedde så fort. dagen før var alt bare bra også dagen etter var babyen ute! ting skjedde veldig fort! babyen kom ut frisk men ganske tynn. jeg lå fortsatt med høyt blodtrykk og fikk morfin. så omtrent konstant i 3 dager pga blodtrykket og gikk glipp av mye med babyen. lå på intensiven. dette skriver jeg fordi jeg opplevde værste sort av dette og for å advare om at dette faktisk kan være veldig farlig. Men når dem følger så godt med og holder det under kontroll så går det bra. Det værste er hvis blodtrykket blir høyt. Denne gangen har jeg et såkalt risikosvangerskap pga det som skjedde forrige gang og jeg er på oppfølging med urinprøver, blodprøver og måling av blodtrykk ca 3 hver uke. så jeg er 100% sykemeldt pga faren er større hos meg enn hos andre som enda ikke har hatt det. skal hvile mye, ta det med ro, ikke stresse pga blodtrykket. ønsker deg masse lykke til:) dette kommer nok til å gå bra. det er bra dem følger deg mye opp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå