Gå til innhold

Hvordan har dere tid til trening dere med barn under 3 år?

Anbefalte innlegg

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2
Skrevet

Jeg syns det er vanskelig i en hektisk hverdag med jobb og barnehage å prioritere trening.

Hvordan løser dere dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

hæh? Trehvaforrno??? Nei, det har vi ikke sett ;)

Jeg har en trimsykkel, og den er ypperlig til å henge rockeringen på!

Skrevet

Ikke så mye tid. Blir mest sånn gå tur med barna med eller sykle med barna bakpå eller trene når de har sovna.,.

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Jeg TAR meg tid til det=)

2-3 ganger i uken skal jeg på trening, dermed basta. Da får mannen pent sitte hjemme den tiden det tar. Bruker ikke mer enn 1,5 time per gang. Det er omtrent samme tiden som man ellers hadde brukt på å se på tv eller drive dank.

Ellers kan man jo trene før jobb hvis man begynner sent, etter ungene er lagt osv. På mange treningssentre har de også barnepass tilgjengelig. Trikset er å finne et treningssenter som ligger nærme (jeg har f.eks 3 minutter å gå bort der) og å bestemme seg for at man SKAL ha tid til det. Og å ha en mann som er villig til å være "barnevakt" de få timene det tar i uken. det er en god investering i helsen=)

Skrevet

Ha ha ha, Palmesus, nå lo jeg høyt! Godt at du får brukt den trimsykkelen til NOE, da :-D

Skrevet

Akkurat nå trener jeg ingenting, men tidligere i år var vi ganske flinke begge to. Gav oss faste dager hvor vi etter leggetid skulle få trene, sånn at vi slapp å ha diskusjonen om hvem som skulle være hjemme de timene. Og da snupp var baby hadde jeg i tillegg romaskin som jeg var flink på inntil halebeinet mitt klikket :o) Alt som har med trening å gjøre handler om motivasjon og disiplin. Min disiplin går veldig i bølger ,men når jeg først kommer i gang går det bedre :o) Har jeg ikke motivasjon kan jeg bare drite i det...

Skrevet

ikke så mye som før.. i bhg alder har jeg ikke samvittighet til å bruke barnepass på treningssenteret på hverdager.. men i løpet av helga blir den en tur på barnepassen, har barnefri annenhver helg og da er det tre økter trening på mor ;-) Har i rolige perioder besteforeldre som kommer og ser etter en kveld i uka etter leggetid mens jeg er ute å trener..

Ellers har jeg ro maskin forran tv`n, går raske turer med barnevogn og leker mye fysisk med ungene..

Er man to er det jo enklere, da kan jo den ene få ei økt mens den andre passer/etter leggetid..men det går på sitt vis om man er alene også..

Skrevet

Jeg får ikke trent, jeg er hjemme alene med barn mer enn 240 dager i året, liten avlastning hva angår besteforeldre og da sier det seg selv egentlig at treningen kommer lavt på listen over hva en klarer å få til.

Så nada, zero, nothing for me thank you ;o)

Skrevet

Hva slags romaskin har du? Er den effektiv? Og hvor har du kjøpt den? Pris?

Skrevet

Nå i permisjon er det jo ikke noe problem, ta med bebis på mor/barn-trening, større barn avleveres i barnepassen den timen det tar. Når jeg jobber trener jeg før jobb to dager i uken.

Skrevet

tar meg tid...mens mannen f.eks jobber i hagen, flyr gutta ute med han. da stikker jeg av...

tar det eventuelt etter leggetid, elelr i kombinasjon med klubbkveld hos venninner (trener før)

Skrevet

Det blir etter leggetid og før nattevakt. Men, hender det må bortprioriteres Mannen trener to ganger i uka fast da, aldri noe problem for hans del. Jeg ser ut som en walking houskeeping machine med valker, fordi mine interresser ofte må bortptioriteres.

Hilsen bitter idag.

Skrevet

Trener alt fra 3-5 ganger uka

Sambo har vært hjemme noen uker nå han har hatt ungene, men i dag var pappapermisjonen og ferien ferdig.

Jeg tar med ungene bort på barnepassen på Elixia.

Når jeg begynner å jobbe igjen i november håper jeg at jeg orker å trene på elixia fredag og lørdag og en gang i uka etter at ungene har lagt seg etter jobben )har steppbrett hjemme)

Skrevet

Jeg VIL trene, derfor får jeg tid til det. Bytter på med mannen på å gå bort på treningssenteret. Stort sett går vi omtrent ved minstens leggetid (kveldssteller barnet først), så den foreldren som er hjemme legger største etterpå. I helgene bytter vi på på dagtid. Prøver å få til 3-4 ganger pr uke. Blir gretten hvis det blir mindre..

Mannen er treningsglad og skjønner godt at jeg også vil, derfor er det ikke noe problem å få det til. Så lenge viljen er der ( og man er to/har barnevakt seff da) - går det meste.

Så, bare kom igjen :-)

Skrevet

Tar alltid med guttungen jeg. Går, istedet for å kjøre bil når jeg kan. Og lange turer i helgene med tassen i trille. Og med niste:)

Skrevet

Jeg har perisjon nå, så har fått mye tid til trening. Trener en halvtime-time om morgenen etter at eldstemann har kommet seg i bhg - før jeg spiser frokost. Etter det er det ut på tur i halvannen-to timer. Når jeg begynner i jobb igjen må jeg gjøre det bare i helgene, og i tillegg er jeg heldig nok å få en time trening i arb.tiden, så der har jeg noe tid. Ellers vil jeg forsøke å få inn en kveldstur/joggetur en-to ganger i uken.

Viktig å sette seg realistiske mål som er klarer å gjennomføre, ellers blir en jo bare lei før en får begynt...ta halvtimes økter om gangen, da er det lett overkommelig:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...