Gå til innhold

Kaloritellere på treningsapparater...

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Jeg trener på sats, og der er det kaloritellere på alle kondisjonsapparatene (3d-møller osv). Skal dette liksom være motiverende, da? etter å ha slitt seg ihjel i en halv evighet har man forbrent noe sånt som 100 kalorier. Så spiser man en banan etterpå, og der var de kaloriene på igjen liksom? Hvordan fungerer dette egentlig? Greit, man bygger muskler og kondisjon, men hvordan blir det i fett? Hehe, jeg burde ha visst dette, men jeg har ikke peiling. Kan noen forklare litt om forbrenning for meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Ingen som vet noe om dette? =)

Skrevet

Jeg kan ikke noe men har alltid tatt dem med en klype salt. De må jo være basert på et slags snitt - hvordan vet maskinen hvordan min kropp forbrenner? Noen har jo høy og andre lav forbrenning i utgangspunktet og da skulle man jo tro at det ble annerledes også når de trente. Dessuten har jeg skjønt (??) at man forbrenner bedre etter ei stund enn med en gang man begynner å trene (pr time) så om jeg tar en halvtime på sykkelen i slutten av økten eller i begynnelsen så burde jo også forbrenningen være annerledes... Eller? Er vel egentlig like nsykjerrig som deg :o)))

Skrevet

der jeg trener, så lenger man inn vekt og alder og og etter pulsklokka som jeg og har, så er ikke de kaloritellerene der så aller værst..

Skrevet

Jeg har egen pulsklokke som måler dette og den tar i betraktning vekt, alder og puls gjennom hele treningen, og den stemmer ALDRI med disse andre pulsmålerne.. Dette var en dyr pulsklokke også (med dyr så mener jeg 1000-1500kr) så den stoler jeg på vs. disse som er i treningsapparatene..!

Skrevet

Glemte å si at apparatet sa ca. 400 kalorier, mens pulsklokken sa 600 kalorier, + en del ekstra i tillegg fordi jeg tydeligvis forbrenner en del under uttøying. Pulsklokken er kjempe motiverende, og alle data er lagt inn så er bare å trykke på en knapp feste beltet under brystet og kjøre på! Jeg gir alltid masse ekstra når jeg holder på, følger med på pulsen etc. Men nå har ikke jeg begynt å trene skikkelig etter fødsel, men de gangene jeg har trent så er det veldig gøy å følge med! ;) Den måler også gjennomsnittspulsen og makspulsen i løpet av treningen..! Sier jo noe om hvor hardt du faktisk har presset deg..!

Skrevet

Hvor kjøper man slike? Og finnes det rimelige og gode?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...