Komatrollet ønsker seg spire Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Jeg har en eviggående diskusjon med en venninne av meg. Hun mener nemlig at man legger på seg av det falske sukkeret som finnes i pepsi max. Jeg får ikke det til å stemme,brusen inneholder jo null energi.. Man kan da ikke skape noe som helst (heller ikke fett) av 0 energi? Jeg minner om Newtens første lov: energi kan ikke oppstå eller forsvinne, den kan KUN endre form... Eller tar jeg feil?
~sjiraff~ Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Kunstig søtning kan hvertfall føre til økt søthunger og økt matlyst... Så da kan man jo fint legge på seg..
hvite svane Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Jeg vet ikke men jeg gikk ned 20 kg for noen år tilbake og da drakk jeg masse pepsimax..klarer meg ikke uten! .................og jeg ble der............
ikke akkurat struttepupp! Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Min søster jobber innenfor ernæring, min beste venninne er kokk og kompisen til mannen min er lege; gjett om vi har diskutert dette. Konklusjon; nei, du blir IKKE feit av pepsi max. Men det stemmer at kunstig søtningsstoffer kan føre til økt søthunger. Men da er det ikke brusen du legger på deg av, men det du trigges til å spise. Men moderat forbruk skal ikke øke sultfølelsen, så man kan nok trygt drikke litt brus...
Komatrollet ønsker seg spire Skrevet 4. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. august 2008 Hehe, da ble jeg litt nysgjerrig på hvem som mente hva; kokken, energifysiologen og legen?
ikke akkurat struttepupp! Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 ernæringsfys; zero produktene er helt klar de beste ifølge min søster, hun drikker kun de. Men sier at man ikke legger på seg lettbrusen fordi den er sukkerfri. Hun mener altså at lettprod. som saft, brus og pastiller er "lov"- er et sundt alternativ til sukker (selvfølgelig i mod mengder) Kokken er helt i mot lettprod., det er fy fy!! Lang lekse om hva det gjør med kroppen og trigging av søtbehov osv:) Mener lettbrus kun er for de med diabetes. Men sier at man selvfølgelig ikke legger på seg av selve prod, men alt man spiser som følge av dette Legen er til dels enig med begge to; påstår det skal store mengder kunstig søtningstoff til for at man føler søthunger, men at vi skal være forsiktig med for mye falsk sukker. Egentlig en lang avhandling.... . men jeg er altså hekta på pepsi, så derfor diskuterer vi dett av og til:) Men jeg har da fått "velsignelse" til å fortsette å drikke brus, men ikke ubegrenset,hehe!
fox`y Skrevet 4. august 2008 #7 Skrevet 4. august 2008 jeg legger ikke på meg av pepsi max, men kan fint legge på meg av allt annen dritt pga laft stoffskifte. men jeg drikker 2-3 liter vær dag å d har jeg gjort i mange mange år. er faktisk 40 kg lettere enn d jeg var i 2000.
storebror og junibaby=) Skrevet 4. august 2008 #8 Skrevet 4. august 2008 Jeg har gått over fra pepsi max til vanlig cola nå.Ikke lagt på meg noe av den grunn. byttet fordi jeg ble så veldig sulten av pepsi max.Sultfølelse med EN gang. Merker det om jeg drikker det innimellom nå også,om vi er borte og får det servert. Så klart,om man er slik som meg da,så spiser en jo sikkert mere pga det,og DA legger man på seg.ikke av selve brusen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå