Anonym bruker Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Jeg sitter her helt matt etter ferien... Er så glad for å være på jobb igjen. I fire uker har jeg passet de to snille barna hans. I to av disse var vi alle fire på utenlandstur, der han ikke engasjerte seg i det hele tatt i barna. Når jeg på slutten av en av dagene har både underholdt, irettesatt og holdt barna under oppsyn i 8-9 timer, spør jeg om han kan ta med seg barna ut (mente på en is eller lignende) så jeg kunne få litt fri. Far reagerer med å si at hvis jeg synes at det er så forferdelig å bruke tid sammen med barna hans, kunne de jammen meg ta seg en tur så jeg slapp de alle tre. Er både sint, sjokkert og lei meg. Ikke ville ha gå med på å ha en fast leggetid for barna heller. De er 7 og 9 år gamle. I tillegg avtalte han med biomor at de kunne få være hos oss frem til skolestart, det fikk jeg vite på feriens siste dag. Ikke snakk om å høre om det passer for meg. Jeg eier 60 % av huset. Nå orker jeg ikke gå hjem igjen, føler jeg mister helt meg selv.... Denne ettermiddagen bruker jeg heller hos en vennine og spaserer en tur i parken. Hvilke kameler bør man svelge og når er det nok?
MaybeAgain Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 DETTE ER UAKSEPTABELT! Jeg hadde ihvertfall ikke satt pris på det og hadde nok hatt en laaang laaang runde både med meg selv og mannan min....
ana baroma Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Man skal ikke svelge alle kameler man kommer over. Da vi, man tils lutt sprekke... Det kan bli fullt, også av kameler... Vel, jeg hadde nok ikke latt det gå så langt engang, jeg hadde satt klare grenser fra starten av, og det måtte vi være to om å følge opp. Når det gjelder oppdragelse og grensesetting i heimen har jeg like mye å si som mannen, og det er svært viktig at man er to om det. Og da funker det bedre på ferie også, hehe. Så si til mannen at dere må snakke sammen om dette, for det kan ta drepen på forholdet dersom disse tingene ikke er på plass. Da gjelder det hans engasjement, leggetider, godterier, lommepenger, plikter i hus og hjem, avtaler om samvær og ekstra sådann, osv osv. At han ikke ser sin egen rolle i forhold til ungene er kanskje det mest skremmende, men kanskje du må si fra at "jeg går en tur, ser du etter ungene", eller, "kan ikke du gå med dem i bassenget" og slikt. Jeg vet ikke, men ta tak i det NUH, det er kanskje det beste rådet jeg kan komme med... Forøvrig kan kanskje familieterapi hjelpe dersom dere er åpne for det.
Jenta_00_ Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Jeg gjør mye med stebarna, men om jeg ønsker å sove litt lenger eller ha litt fri så skjønner sambo det helt og holdent og går i butikken med dem og kjøper litt frokost til alle eller går tur med de. ALDRI ALDRI om han hadde svart meg sånn. Da hadde jeg sagt at neste gang kan han ha dem alene og se åssen han greier seg uten avbrekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå