Gå til innhold

Blir skuffet over enkelte innlegg.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i strålende humør da jeg logget meg inn på BIM. Legen min hadde glemt å sende søknaden min om fødeplass, men i dag fikk jeg vite at jeg likevel fikk plass der jeg ønsket. Jeg har ingen nevneverdige plager om dagen, og alt er bare stas. Lenge å vente til ul (3 uker) men, men....

Så ble jeg ordentlig skuffet da jeg leste svarene på innlegget "savner salami". Jeg er førstegangsgravid og veldig usikker på mye. Da er det godt å kunne skrive et innlegg for å få andres syn på saken. Jeg følger rådene til matportalen og andre råd fra legen min. Synes det er best å ikke ta noen sjanser. Likevel føler jeg meg ikke hysterisk på noen måte...

Men, det som skuffet meg er det jeg vil kalle drittslenging.... Hva folk ønsker å spise eller ikke spise, vektoppgang eller -nedgang osv. Hvorfor kritisere og slenge dritt? Går vel an å si hva man mener uten å kalle folk hysteriske, uforsvarlige eller andre mindre koselige ting. Det er et eget forum for dette.

Min oppfordring til alle er at alle gjerne må skrive sin mening og erfaring, men skriv det på en ordentlig måte. Det er så mange forskjellige og motstridende beskjeder både her inne og blant helsepersonell, så det er vanskelig å vite hva som er rett. Ikke noen vits å hevde at alt alle andre gjør er noe dritt.

Måtte bare få det ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare si meg enig med deg der!

Skrevet

Jeg er forsåvidt helt enig. Det er MAAANGE av de samme spørsmålene som går igjen og igjen, men det er vel nettopp derfor dette forumet eksisterer, slik at man kan få stilt de spørsmålene man lurer på. Det er vel egentlig irrelevant om noen synes det er kjedelig å lese fordi de er tredjegangs gravid, da er det vel kanskje lettere å la vær og åpne linken. Men alle "dumme" og "smarte" spørsmål bør da få samme respekten. Det er mange ganger jeg ikke gidder å åpne en link om salami. Jeg har mine egne meninger om det og vet hva jeg gjør, så samme kan det vel være for meg at andre har behov for å spørre om det. Det er bare min egen interesse som styrer hva jeg selv velger å lese her inne, ingen blir tvunget, så syting får en vel heller ta ut et annet sted.

Skrevet

Så enig så enig. Selv om man har andre synspunkter eller gjør noe som er forskjellig fra andre, som man selv mener er riktig, så er det unødvendig å kalle folk for hysteriske eller ansvarsløse dersom de gjør noe annet enn det en selv gjør. Folk kan godt komme med sine synspunkter, men man må likevel respektere at andre har forskjelligen meninger enn en selv. Stor forskjell på hva som føles riktig for den enkelte..

Skrevet

Jeg må dra på smilebåndet når jeg leser innlegget ditt. Du er tydelig en velformulert og oppegående dame. Problemet med barnimagen og dinbaby etc er at i denne dammen er det mange andre som er langt fra det.

Mitt råd er derfor, bruk forumet i den grad du selv drar nytte av det (og da må du ha litt tykk hud), og ellers tilbring minst mulig tid her inne. Det er i hovedsak bortkastet tid og fordummende.

Synd å si det, men det er altså min oppfatning. Og nå logger jeg av for å gjøre viktigere ting, og overlater deg til å more deg med å se alle de usaklige og sinte kommentarene til dette innlegget...:-)

Skrevet

Smiler når jeg leser innlegget ditt, og er helt enig. Jeg vil også tilføye at det er greit å dele meninger og erfaringer, men er det nødvendig å skrive innleggene slik at andre blir skremt av det? Synes nemlig det er endel av det. Jeg for min del er glad jeg ikke var her inne da jeg var førstegangsfødende!!!

Tittet forresten på profilen din og fant ut at vi har termin på samme dato,23.01.09:)

Skrevet

Vil bare si at jeg er 100% enig!! Lykke til videre i svangerskapet:)

Skrevet

la nå gravide kvinner få gjøre som di vil sier jeg:D

det som er rett for meg trenger ikke være rett for deg.

men, vi lar oss også "styre" av det helsepersonell, og kostholdekstperter sier... men som jeg startet innlegget med, vi gjør som vi vil, det er vår egen vilje som styrer... enkelt og greit:D

så full støtte på innlegget..

dessverre er det også en del innlegg som missforståes fordi ma ordlegger seg på en måte man forstår selv, men den oppfattes anderledes av den som leser...

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt! Nå venter jeg nr 2 men husker hvordan det var når jeg gikk med første mann!

Jeg husker at jeg lå på sykehuset etter at jeg hadde fått sønn min og de andre mødrene fortalte meg hva jeg burde passe på osv. ikke noe hjelp fra sykehuset eller de som var der!

Denne gangen så er jeg litt mer klar over ting.

Men jeg spiser det jeg føler for, det jeg har lyst på osv

Så klart skal jeg spise kjøtt eller noe så passer jeg på at jeg steker ting godt nok! og mye av det vi skal være forsiktig med liker jeg ikke!

Men jeg skjønner jo deg veldig godt. er ikke lett når man er førstegangs fødene og så ikke vite alt!

Men en ting jeg har lært er at den første barnet man får er en slags "prøv og feil" unge. man lærer seg så mye og man finner ut ting man vil gjøre anderledes... Kanskje dumt å si det men det er jo sann det er. med den første så prøver mann og man feiler...

Skrevet

Er veldig enig med deg!!! Jeg synes periodevis at det skrives så mye ekle kommentarer at jeg fra å være totalt "avhengig" av BIM og bruke det daglig, kan det nu gå flere dager for hver gang jeg er inne her.

Synes også at de som skriver her inne bør tenke litt over at vi alle er i "hormonhjørnet" for tiden og kanskje litt mer nærtakende enn tidligere og da trenger man ikke å få en masse dritt i retur på spørsmål som man kommer med. Er ikke bare når man er første gangs man har spørsmål, men senere er de kanskje av litt annen karrakter, og ingen svangerskap er lik, så da er det jo bare naturlig at man får nye spørsmål neste gang, og ikke husker man helt nøyaktig fra sist heller, med mindre man skrev dagbok og kan lese denne.

Skrevet

helt enig

man kjenner best selv hva en føler seg komfortabel med å gjøre.

det er opp til hver enkelt hva man vil spise å ikke vell!!!

jeg spiser det jeg har lyst på for det meste.

har veldi dilla på tomater og ehm.. mør (er det ikke sånne ting man ikke skal spise?)

Skrevet

Så godt å se at det ikke er bare meg....

Dersom jeg selv får "useriøse" svar på et innlegg, så bryr jeg meg ikke så veldig. Men av grunner som nevnt av andre her, så er det mange som gjør det. Det er mange som er usikre og nærtagende, og da synes jeg bare at de som skal krangle og kverrulere skal holde seg til egnet forum!

Skrevet

Vi er jo her for å spørre og for å lære - og dele erfaringer, er vi ikke?

Ingen spørsmål eller noe som er for dumme!

Noen er opptatte av vekta, andre ikke. Sånn er det bare. Og man finner jo artikler om hva gravide ikke skal spise f.eks overalt, og da er det jo ikke rart man vil være heeeelt på den sikre siden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...