Gå til innhold

Hvordan beregner dere menstermin, og hvilken termin "stemmer"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei. :)

Hvordan beregner dere mensterminen? Min siste mens var 03.12.07, og etter dette er terminen 10.09.08. Men jeg har et intervall på ca 33 dager, og da blir det jo galt å beregne at jeg ble befruktet 14 dager etter første dag av siste mens, siden eggløsning finner sted ca 14 dager FØR neste mens. Derfor lurer jeg på hvordan dere beregner denne mensterminen?

Ble terminen flyttet mye etter UL forresten? Jeg ble flyttet fra 10. september til 16. september. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv bruker jeg en kalkulator som ligger rett under lista med alle forum på dib, der kan du fylle ut lengden påsyklusen din, så regner den etter det. UL terminen er den helsepersonell forholder seg.

Skrevet

UL termin er altså den offisielle terminen din.

Skrevet

Beregning av termin etter siste menstruasjon baserer seg på at en har 28 dagers syklus og eggløsning 14 dager før dette. Har du en syklus på 33 dager vil sannsynligvis eggløsningen være ca på dag 19, og du kan plusse på 5 dager på den "standard-beregningen" av termin. Mensterminen din ville isåfall være den 15. september, og det stemmer jo bra med ul-termin :) Men er vel litt vanskelig å vite dette akkurat...

Sikkert kronglete forklart da :)

Skrevet

Etter mitt lokale legekontor sin utregning har jeg termin 4.Oktober..

Men på ultralyd fikk jeg termin 26.September

Legene teller litt forskjellig fra ultralyd..Man blir litt forvirra ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...