Gå til innhold

Sinnsykt mye kynnere og mensmurringer. 22+2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste halvtimen-tre kvarter har jeg hatt kynnerer så og si i ett sammen med svake mensmurringer.

Noen som vet hva det kan komme av?

Har ikke hatt mye kynnere før dette, bare av og til.

Blir jo litt bekymret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sikkert det er noen grunn til bekymring hvis du ikke har kjent det flere ganger, men jeg ville tatt det opp med fastlegen. Det er helt normalt å ha kynnere, men man skal ikke ha kynnere med mensmurringer så tidlig i svangerskapet. Det var i hvert fall det jeg fikk beskjed om av legen min.

I mitt forrige svangerskap begynte jeg å få kynnere med mensmurringer litt etter at jeg hadde passert 30 uker. Jeg tok det opp med legen min på kontroll da jeg var 32 uker på vei, og da ble jeg 100% sykemeldt. To uker senere fødte jeg. Det gikk heldigvis bra, men da hadde jeg den fordelen at jeg hadde passert 34 uker. Da slipper babyen å få lungemodningssprøyte, og datteren min veide såpass mye at hun slapp å ta ekstra vitamintilskudd.

Nå er jeg gravid i uke 26, og har vært 100% sykemeldt i to uker for det samme + bekkenløsning. Akkurat som forrige gang så føler jeg på meg at jeg kommer til å føde for tidlig, men jeg håper det ikke skjer noe før jeg har passert 34 uker.

I og med at du ikke er mer enn 22 uker på vei, så ville jeg bestilt time hos fastlegen for å høre hva han/ hun mener om kynnerne med mensmurringer. Da er du i hvert fall på den sikre siden. Lykke til! :-)

Skrevet

Takk for svar.

Har snakket med jordmor, hun ville jeg skulle slappe av og se det an en times tid om det gav seg.

Det gjorde det heldigvis, så slapp å dra på føden for en sjekk. Fikk beskjed om å ringe med en gang hvis det skjer flere ganger.

Har fått time hos jordmor i morgen, så får vi se hva hun sier da...

Håper det ikke er noe å bekymre seg for.

Så bra at alt gikk fint med datterne din selv om hu n ble født såpass mye før tiden :)

Håper du går så lenge som mulig, å slipper prematur denne gangen.

Lykke til!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...