mamma-til-2-jenter Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Har tilbrakt ei uke på lillehammer i sommer, med jentene som er 2 1/2 og 4 1/2 år. Har vært både på Hunderfossen og Lilleputthammer, og jeg må bare anbefale Lilleputthammer på det varmeste til alle som har barn i samme alder som mine. Lilleputthammer er et mindre område en hunderfossen, men vi brukte hele dagen der og jentene storkoste seg. Bedre enn hunderfossen, synes vi =)
Dotten Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Nå er jeg født og oppvokst på Lillehammer (bor ikke der nå da), og har vært mye på begge steder. Nå som jeg selv har fått barn, så vil jeg også helt klart velge Lilleputthammer for de med små barn. På Hunderfossen må du være nesten en meter for å få lov til å gjøre noe som helst, mens på Lilleputthammer får alle over 90 cm gjøre ALT! Selv de mest "skumle" karusellene Vi har også vært på begge stedene i sommer
mamma-til-2-jenter Skrevet 4. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2008 Jenta mi på 2 1/2 år, er 92 cm lang. Hun kom gratis inn på hunderfossen, men kunne ikke være med på noen ting av de "morsomme" aktivitetene. På Lilleputthammer var hun med på alt, t.o.m froskehoppet. Vi voksne skreik (synes den er kjempekkel sjøl), og hun lo! Gapskrattet!
Dotten Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Nettopp. Akkurat det samme med oss. Snuppa er 92 cm. Hun hadde gledet seg til raftingen. Men der var det bare å gå ut av køen igjen. Jævla rassh..... Måtte gå igjennom båten for å komme ut, så snuppa skjønte ingenting da jeg gikk ut av båten igjen. Fy f... så sint jeg var! Aldri Hunderfossen igjen for vår del. I hvert fall ikke på noen år! (Hun kunne jo fint sittet på fanget mitt. Så andre småbarn gjøre det samme, og de var knappe 5 cm høyere enn snuppa!!!). Vi kom litt sent til Lilleputthammer den dagen vi dro, (hadde bare 1 1/2 time på oss), så vi rakk ikke alt.... Var veldig varm så vi måtte ha en is/brus-pause, do-pause o.l. så tiden fløy He, he. Det var jo ikke kø, så vi kunne kjøre alt flere ganger da. Rakk alt uten froskehoppet og båtene vi da.... og skliene/klatrestativet. Men snuppa kooooste seg!
mammaen til G & A Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Vi rakk ikke aa dra innom Lilleputthammer sist sommer.... Vi dro paa Hunderfossen istedet. Eldstemann var heldigvis stor nok for nesten alle bilbanene saa det gikk greit. Men det er kjempefint aa vite at det er saa bra paa Lilleputthammer siden jeg regner med det blir sommer tur neste aar, og snuppen er for lita til aa ha mye moro paa Hunderfossen.
mamma-til-2-jenter Skrevet 4. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. august 2008 Det er akkurat det og. De to gangene vi har vært på lilleputthammer har det ikke vært noe særlig kø på noen ting. Eneste vi måtte vente på var ansiktsmalingen, men jentene som malte var ordentlig flinke. Verdt ventetiden! Vi var der for første gang i fjor sommer, og det var kommet en del nytt i år. Nytt pariserhjul, og den nostalgi-karusellen var jo så koslig! Eneste vi var litt misfornøyde med var maten. Var kjempesultne etter å bare ha spist is og annet "tull" hele dagen, og ville kjøpe oss mat ved utgangen der. Det var på slutten av dagen, og de var tomt for det vi hadde lyst på. Men der tror jeg vi bare hadde uflaks=) Nei, Lilleputthammer var virkelig toppen =)
mamma-til-2-jenter Skrevet 4. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2008 Lilleputthammer er også et litt billigere alternativ. Vi betalte 770 kr for billetten, men det var en kombinasjonsbillett til Hafjell Lekeland. Tror det kostet 160kr per pers i Lilleputthammer, verdt pengene =) (Lekelandet syntes jeg ikke noe særlig om, men det er en annen sak).
mammaen til G & A Skrevet 4. august 2008 #8 Skrevet 4. august 2008 Da jeg var hjemme i April/Mai i aar, saa jeg de pusset og malte noe helt utrolig der oppe Gjestegaarden + Lilleputthammer saa jeg skulle ha oensket det hadde aapnet foer vi dro attende til USA=) Da vi var innom Hunderfossen hadde vi gratis billetter heldigvis=) MEN jeg la merke til prisene ja, og tenkte det ville ha vaert utrolig dyrt for hele familien + is og snacks der inne.
blåbæret Skrevet 4. august 2008 #9 Skrevet 4. august 2008 Helt enig! Var der første gang i år og fra nå av vil jeg bytte ut Hunderfossen med Lilleputthammer! Trodde det bare var hus og ikke noe gøy der jeg, men så feil kan man ta! Barna (gutter 7 år og 4,5 år) også syntes det var morsommere der, var jo ikke noe kø og de koste seg skikkelig! Alle som jobbet der var så søte mot barna :0)
Gjest Skrevet 4. august 2008 #10 Skrevet 4. august 2008 Nå angrer jeg på at vi ikke dro innom:( Hunderfossen er bra dyrt ja. Nesten 1500 kr kostet det for oss bare i inngangspenger.
ano`num *17.03.10* Skrevet 4. august 2008 #11 Skrevet 4. august 2008 Vi var på begge steder i år vi også. Hunderfossen er rådyr! Både det å komme inn, og alt annet som koster. Kald drikke i varmen, bilder av turene (de kunne virkelig vært billigere, hadde passet med 20kr og ikke 140 eller hva det nå var) Jeg var redd Lilleputthammer ville bli litt kjedelig siden vi hadde med barn på 8 og 10år. Men det var helt herlig!! De fikk løpe fritt rundt mens vi tuslet etter. Brukte laaang tid i bokbyen også jeg da Fant nye bøker av bøker som jeg hadde som barn. De barnebøkene med 3D kort på fremsiden. Jeg elsker de bøkene!! Er kjempehappy over å ha funnet et par av de nå. Skulle bare ønske de hadde den om nissen. Er den jeg husker aller best av de. Menmen. Det var også et pluss at de opplyste ting over callingen -som hvor varmt det var, viktig å drikke eller at det snart var tid for teater/eventyr. Vi skal garantert tilbake!! (Regner med at det heller blir L enn H!) Vi hadde også bare et par timer på oss - noe som føltes veldig lite......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå