To søte små!!!!! Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Fikk med meg tidligere at du har fjernet spiralen din kirurgisk, etter at den ble satt inn feil. Det samme har skjedd med meg. Skal fjerne min neste måned. Min ligger i bukhulen. Og jeg antar det har skjedd en feil ved innsetting hos meg og. Lå i flere timer etter innsetting. Klarte ikke reise meg opp. Jeg fikk min satt inn på SUS. Det jeg lurer på er om du har fått noen form for erstatning el. etter ditt tilfelle????
lillegutt mars o7 Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Hei =) Jeg var til samtale hos fastlegen min etter operasjonen ved Kvinneklinikken i Bergen. Det var gynekolgen min som satte den feil inn.. Ble enig med fastlegen om å vente til uti august (etter ferien ),og se om gynekologen min SELV tar kontakt.Noe både jeg og fastlegen min mener han bør gjøre.. Så nå venter jeg i spenning! Kommer ikke til å kreve noe erstatning tror jeg,men jeg kommer til å be om pengene tilbake!!For den spiralen var så absolut ikke der den skulle være!!! Den ble satt inn gjennom livmorveggen og ut i buken. Hadde grodd fast,og måtte visst klippes løs fra rett utfor endetarmen.Mellom tykktarmen og endetarmen. Lykke til =)
lillegutt mars o7 Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Hei =) Har du lest svaret mitt? Er det lenge siden du fikk den satt inn? Ble du liggende hos legen etter innsettingen? Reagerte de på SUS over din reaksjon? Når oppdaget du at den lå feil?
To søte små!!!!! Skrevet 5. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2008 Hei=) Ja nå har jeg lest svaret ditt. Tusen takk=) Spiralen ble satt inn juni 07. Jeg var på gyn.poliklinikk på SUS på etterkontroll etter fødsel (pga. av at jeg revnet dypt innvendig under fødselen pga sugekopp). Så da sa fastelegen at jeg bare kunne få dem til å sette den inn. Fikk sinnsyke smerter da hun satt den inn, ble blek og holdt på å besvime. Så de fikk meg over på en seng og sa jeg kunne ligge der til jeg kom meg, og der ble jeg liggende hvertfall to timer. Prøvde å reise meg flere ganger, men måtte legge meg ned på igjen. Fikk et rom å ligge på og de var og så til meg flere ganger, men nevnte aldri at den kanskje var satt inn feil. Jeg stolte jo på at de viste hva de gjorde. Først da jeg etter en lang stund endelig fikk smertestillende klarte jeg komme meg hjem. Jeg har hele tiden hadde mens, og kjent eggløsning mens jeg har hatt spiralen, og i mai i år fikk jeg veldig vonde menssmerter og blødning i ca en uke. Gikk da til lege for å sjekke og han fant ingen spiral. Ble henvist til gynokolog som heller ikke kunne finne den på ultralyd. Han antydet da at den antakelig har ligget feil og "irritert" meg hele tiden, og hatt en slags virkning. Og at den forflyttet deg gjennom livmoren da jeg fikk de smertene i mai. Leste i bruksanv. som fulgte med spiralen at hvis smerter og svimmelhet etter innsetting ikke holdt opp innen en halvtime så burde en bli sjekket en gang til og evnt.ta ut spiralen. Dette mener jeg de burde vist på SUS. Vet du om din spiral har gjort noen skader innv.hos deg? Kan du sette inn igjen ? ( Er vel ikke så sannsynlig da). De stikningene som jeg av og til har kjent i underlivet er og borte nå etter det som skjedde i mai. For nå ligger den vel i et "hulrom" og plager meg ikke på samme måte som den gjorde når den satt "feil" . Er jo ikke 100%sikker på at den satt feil da, men ganske. Ble litt langt dette, men,men....
lillegutt mars o7 Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 Hei =) Tror ikke den hadde gjort noe varig skade,da hadde de vel informert meg om det?.. Jeg skal ALDRI mer ha spiral,men tror jeg kan sette inn hvis jeg av en eller annen grunn skulle ombestemme meg. Fastlegen min fikk epikrisen fra KK i Bergen,og uitfra papirene drefra har vi kommet frem til følgende; 1. Jeg er laserkonisert på livmorhalsen pga celleforandringer,så jeg ser nok ikke helt standard ut der nedi ;-) Pga av dette har kanskje gynekologen min ( som utførte koniseringen!!) trodd han har truffet livmorhalsen,men egentlig truffet en slags lomme,og presset spiralen hardt inn der,og delvis ut gjennom veggen,for så å vokse seg ut i bukhulen. 2. Han har presset spiralen tvers gjennom livmoren min,og delvis ut veggen og så har den vokst seg ut i bukhulen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå