Gjest Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 selvom han er kastert, har han begynt å markere/tisse (bittelitt) på div steder. Han har skjønt at han må dele oppmerksomheten med noen snart, selvom han allerede må dele den med to andre (steriliserte, hunn) katter ) han har alltid vært litt bortskjemt. Nå skjønner han at det kommer en liten en til verden. Dyrlegen mener jeg må være ekstra oppmerksom på han etter fødselen, og ikke glemme han (noe jeg selvfølgelig ikke gjør, men han vil jo få litt mindre tid og oppmerksomhet, siden jeg må dele tiden min mellom babyen og tre puser og mannen min) - Heldigvis så går det stort sett utover sengetøyet mitt, da han sover hos oss om natta (det gjør de alle, om de har lyst. Ligger i beinenden) - men det er litt kjipt å vaske sengetøy 2-3 ganger i uka. Det går nok snart over, pleier å gjøre det. (han gjorde dette etter at vi var borte i 3 uker på bryllupsreise også, ga seg etter noen uker) Er det noen andre som har katt som har begynte å "straffe" dere ennå???
Ønskebaby08*12 Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Jeg tror ikke katten vår, en hannkatt, er blitt sjalu ennå...men er stygt redd for at han kan bli det. Han er enekatt, bortskjemt og en stor del av den lille familien vår. Men, han merker at det er noe på gang i magen min. Han er en innekatt, i og med at vi bor i blokkleilighet midt i byen. Det er ikke noe problem, for han er ikke vant til noe annet. Men, han er jo inne hele tiden og får med seg det som skjer. Han sover ofte i sengen vår, nede med beina, men ikke alltid. Helt fra han var liten, fikk han da han var 8 uker, har han fått lov til å ligge på magen min. Etter jeg ble gravid har han ikke fått lov til dette lenger, i starten ble han litt fornærmet og tuselt bort med halen mellom beina(bokstavlig talt), men etter at magen begynte å vokse er er det som om han skjønner at det er noe der...Han opplevde en gang at tulla sparka han, han lå inntil magen min. Han ble helt forskrekket, reiste seg opp og sto og stirra lenge på magen. Nå er det mer sånn at han ikke vil at jeg skal kose så mye med han, han vil heller ligge på magen til samboeren min. Jeg kan til nød få lov til å klappe han litt. Nå vet jeg ikke om det er fordi han vil straffe meg, eller om det er fordi han merker at det er noe "anderledes" med meg nå.. blir uansett spennende å se hvprdna han reagerer på babyen når hun kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå