Gå til innhold

Symptomer på brystbetennelse???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er typiske symptomer på brystbetennelse?

Veldig vondt i brystvorten uten at den er sår?

Har trappet mye ned på ammingen siste måneden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan det være. Husker også at det var utrolig vondt fra brystvorten og innover i puppen når jeg ammet. Som om en nål ble stukket inn i brystvorten og langt inn i puppen.

Så blir man øm på selve brystet og kan bli rødflammete. Det kan være på et eller flere punkter. Man får feber også.

Så vidt jeg har forstått, så har man "bare" tette melkeganger hvis man ikke får feber, men om man ikke får tømt brystet for melk ofte, så kan det gå over i brystbetennelse.

Vondt er det uansett. Vondt å amme og øm i brystet.

Tror det står endel på www.ammehjelpen.no

Skrevet

Oki da skal jeg sjekke der, tusen takk for hjelp :)

Skrevet

Jeg hadde et bryst som var hardt som en stein.

Jeg var kjemperød, merket at jeg hadde vondt i hodet.

Men ikke noe feber i den forstand.

Gikk med det i 12dg.

Da Daniel var 14dg sluttet jeg etter råd fra lege og hs..

Jeg blødde, Daniel fikk ikke tak så hardt som brystet var blitt, det kom ikke noe melk ut i det hele tatt.

JEg sov ikke om natten, satt på badet og vekslet med varme omslag rundt for å prøve å løse opp.

Om dagen var jeg i dusjen.

Tilslutt ble jeg helt fjern, for ikke å snakke om Daniel. Han var blitt nesten helt apatisk.

Jeg hadde alle disse symptomene før jeg forlot sykehuset, men fikk bare beskjed om at jeg måtte pumpe meg ofte.

Daniel gikk ned masse i vekt.

Jeg prøvde å å i dusjen, tok nesespray, ringte ammehjelp ++

Angrer på det idag, at jeg ikke slutta før, men jeg var litt fopr bitt av basillen, ifh til ammepresset.

Anbefaler deg å gå i dusjen, prøve å løse opp, samtidig pumpe og bruke nesespray for melkeproduksjonen.

Man trenger jo ikke å ha brystbetennelse med de symptomene du har, menhvis man har det er veldig lurt å gjøre noe med det FØR det blir verre!:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...