Gå til innhold

350.000 brutto i året - da blir det ikke OS da???

Anbefalte innlegg

Skrevet

..jeg går ned i lønn, samtidig som utgiftene mine har økt (pga hus og barnehage samt pendling)

Trodde det ville bli litt OS, men så har jeg forsøkt å regne på det - og da ser det ut som at det ikke blir OS.

Noen med ca lik inntekt som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du at skulle trenge os når du har 350 000 i året?

Hjelpes.

Skrevet

her bare siterer jeg anonym over meg..djisess...

Skrevet

Trur nok du vil klare deg bra med 350 000 brutto i året. Så vil ikkje tru du får noko os.

Skrevet

Nei du er litt for høyt, men du får alle andre ytelser og du har alle rettigheter som andre. Hadde du hatt 320' - 330' hadde du fått en hundrings tror jeg hehe

Skrevet

jeg tjener 345 og har 269 i os. hehe. Det er ikke gitt at man har god økonomi selv om man tjener greit. jeg har beholdt leil som vi alle bodde i, og kjøpt ut bf. Dermed har jeg MYE lån aleine, men ungen har i hvert fall en omveltning mindre. Han kan bo på samme sted, fortsette i samme bhg, osv... Over halve lønna går til boliglån, studielån, husleie osv. hadde ikke sagt nei takk til litt ekstra...

Skrevet

Men du kan få bostøtte, støtte til barnepass samt den ekstra barnetrygden da - det utgjør også en god slump og skal være med på å jevne ut forskjeller mellom hushold med en og to voksne.

I tillegg får du bidrag fra barnefar.

Har man ikke noe lønn så får man vel rundt 10.000 i overgangstønad, det er jo kompensasjon for manglende inntekt. Du har jo inntekt, min venn!

Skrevet

Litt om meg: gått ned i "lønn" da jeg fikk barn, er alene, eier leilighet, bil. Må slutte i jobb, da jeg ikke kan gå tilbake i den jeg hadde før jeg ble gravid, da det er på sjøen. Får nå utbetalt maxbeløp, 6G

Får ikke farsbidrag, hverken fra far eller NAV, får ikke os eller andre goder (med unntak av dobbel barnetrygd). Skal begynne å studere, men får ikke stipend fra lånekassen.. så her blir det mye luft og kjærlighet til høsten!!!!

Så selv om jeg tjente bra FØR jeg fikk barn, så kommer jeg til å slite max når barselpermisjon går ut i oktober. Men håper ting løser seg til det beste.

Liker ikke å klage, for dette er et valg jeg selv har tatt, men liker heller ikke å bli straffet av staten for det valget jeg har tatt.

Skrevet

ser den.. her tjener jeg 2500.- for mye PR ÅR til å få bidragsforskudd, stønad til barnepass mv..

utgiftene (lån på bolig) var lagt opp til at jeg skulle klare det alene med ett barn.. alene med to medførere knalltøff økonomi da jeg kun får barnetrygd ekstra.. ( hadde alerede utvidet barnetrygd, barnefar til siste bodde ikke her lenge nok til at den ble borte), 970,- pr mnd holder ikke lenge... ønsker beholde bolig da den er nærme skole for eldste og ønsker minst mulig ekstra endringer i livet hennes... en lillebror som mamma måtte ta alene etter at nye kjæresten stakk er endelig nok forandringer for henne...

Bidrag ser jeg kanskje noe til om et år eller noe når ev lønnstrekk settes i verk ??

Ser at grensen for alle stønader må gå et sted.. men den faller ganske urimlig ut for den som er akkurat i grenselandet... bidraget jeg pt ikke får er f eks atskilling mer enn de 2500 i året jeg tjener for mye til å få noe som helst...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...