Gå til innhold

forskjellsbehandling blant besteforeldrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli gal. Jeg har alltid likt svigerforeldrene mine, men nå i det siste har jeg begynt å irritere meg litt over spesielt svigermor.

Har nemlig begynt å legge merke til at de forskjellsbehandler barnebarna sine. På starten så tenkte jeg at det sikkert bare var jeg som overreagerte, jeg har derfor ikke sagt det til noen.

I sommer hadde vi hele familien til min samboer på besøk (foreldre, søsken med barn). Søsteren min var også der. Etter besøket, så kommenterte hun at hun at hun ikke synes at svigerforeldrene mine ikke var så opptatt av min datter. I og med at jeg aldri har snakket med henne om dette, så må det jo være noe i det.

Datteren min har en kusine på rundt samme alder og en fetter som er et år yngre. Når alle sammen er samlet, så forteller hun historier om hva disse barna kan gjøre osv. Virker ikke som om hun legger merke til at min datter faktisk kan de samme tingene. Hun går også å leier på disse barna hele tiden. Hun tar aldri initiativ til å gjøre koselig ting som å lese bok, plukke bær, sitte i sandkassen osv. med min datter, mens hun til stadigvekk gjør dette med kusinen. En ting er jo om dette ble gjort når vi ikke er der, men når vi er samlet alle sammen, så kan hun vel ta med seg begge barne som jo er på samme alder??

Det er godt mulig at dette skyldes at hun ikke ser min datter like mye, men det mener jeg er selvforskyldt. De ringer sjelden å hører hvordan det står til med oss og spørs aldri om datteren vår vil overnatte hos dem. Det blir derfor til at jeg spør mine foreldre istedet, rett og slett fordi de viser større interesse. Datteren min har dessuten mye større tiltro til dem, derfor er det lettere å levere henne der.

Jeg har ikke tørt å si noe om dette til min mann ennå, fordi jeg jo er redd for å såre han.

Hva synes dere? Er jeg bare en mor som overdriver?

Ville dere tatt det opp med mannen deres? Hva sier man noe sånt uten å såre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veit nøyakti korsn du har d vi har d på samme viset fra både min side og hans side.Aldri har noen av besteforeldrene tilbyd sæ å sett barnevakt før ongan våres,men æ veit at det har di gjort te di andre.Også gjort forskjell på å være sammens me barna våres og di andre, ingen av besteforeldrene kommer på besøk ( sjelden) vi må bestandi fer ditt men di fer te di andre. Vi føl oss så trødd på.Men vi ahr ikje sagt nåka selv om vi sku ha gjort d.Før d går jo utover ongan når di blir større å ser forskjellsbehandlinga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...