temine Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Ble igangsatt med to modningspiller sist. Fikk de satt på kvelden, og om morgenen gikk vannet og litt under tre timer etter dette var det hele over. De kalte det styrtfødsel, men det jeg lurer på nå er om jeg kan regne med en like rask fødsel eller raskere nå 2. gang? Legen sier jeg skal raske på til sykehuset så fort jeg kjenner noe, men har jo og hørt at man kan få styrtfødsler av å bli igangsatt...men gjelder det bare for de som får drypp? De får jo hjelp hele veien, jeg fikk jo bare to modningspiller kvelden før. Noen som vet??
Kjærlighet <3 Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Vet egentlig ikke svaret på spm ditt men kan jo fortelle hva jeg har blitt fortalt... Nummer en startet av seg selv og 4 timer senere var hun født. Nummer to trengte litt hjelp til å komme i gang, vannet ble tatt uten at jeg hadde rier. Kun 1,5 cm åpning (som hadde vært der en evighet...Var moden. Halvannen time senere så gutten vår dagens lys.. Så detr gikk veldig raskt. Hadde ikke bruk for drypp:-) Har fått beskjed om å dra direkte til sykehuset når jeg merker noenting som helst...
temine Skrevet 5. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2008 Ja, da får jeg vel bare lystre legen da. Skal ha fødselssamtale med jordmor om en uke, kan jo hende hun vet mer om det der. Blir godt å få gått gjennom papirer fra sist i alle fall, for jeg husker nesten ingenting. Var litt for intenst så jeg havna helt i en egen verden;)
Kjærlighet <3 Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Hehe, ja skjønner hva du mener. Når det går så fort blir det veldig intenst. Husker jeg ikke skjønnte noenting som helst når gutten var ute, er det over alt?!?!?! Dere sa jo at det kom til å ta tid, at jeg måtte belage meg på drypp osv.. Er du sikker på at det er MIN unge?!?! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå