Gå til innhold

(S) Tinkerbelle!!

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du, hvor mange karbs regner du i jordbær/bringebær?? Og hva betyr disse sukkerartene?? Ble plutselig litt i tvil, fordi jeg leste et sted at man skal treffe fra sukkeralkoholer?!?!? eller var det omvendt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sukkeralkholer er jo søtningsmidler da, og da er det som regel trekt ut. Feks om man kjøper sukkerfritt godteri som er søtet med maltitol. Da er det jo gjerne 80 karbohydrater i den, men 76 gram er feks maltitol. Da er det nett 4 gram karbs per 100 gram eller i pakken.

100 gram jordbær tror jeg inneholder 4.6 gram karber.. bringebær inneholder 2.6 eller noe. Dette er rett fra hodet.. *ler høyt* Det er fruktsukker i frukt da, og det kan ikke trekkes fra noe sted. Det er bare søtningsmidler som oppføres som sukkeralkoholer. :D

Gjest Sekretøsa
Skrevet

aha, da er jeg med!

I min frosne pakke med jordbær er det nemlig 8.1, hvorav 6 er disse berømte sukkerartene. Aner jo ikke hva som er hva, eller noe som helst! MEN, jeg har hvertfall spist most jorbær og banan (kun et par skiver) med krem! SNADDER!!!!!

Skrevet

hehe. sukkerarter finnes det jo masse av da. feks fruktsukker osv. Aner ikke hvorfor det er mer i de frosne da. Det står noe om 4.6 i boka til torkild iallefall om jeg da ikke husker helt feil. Banan er det jo masssssse i da. hehehe. Men snadder var det sikkert.

Skrevet

*sniker inn igjen* hehe....du tinker'n....hva betyr det når det står x antall karb og rett etter står det x antall effektive karb?

Tror du ikke jeg måtte bestille mer igår *smekk på hånda*! Du skulle aldri vist meg den siden hehe.

Vet du også om Ultra har en hylle for lavkarbovarer? De har jo et stort utvalg av varer så da tenkte jeg at de kanskje hadde noe...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

hm....mystisk...'*spiser mer med god samvittighet* hahaha

Skrevet

tror ultra iallefall har snop og sånt uten sukker. vet ikke om de har matvarer.

du, jeg aner faktisk ikke. mulig det er de effektive du skal telle men jeg er ikke sikker. tror du skal spørre på lavkarbo.no. der er det mange med peiling!! jeg gjorde en brøler med en sånn kjekssjokoldade her om dagen. husker ikke hva den heter, men jeg leste feil og fikk totalt 4 gram karbo. jeg tok en bit og den smakte himmelsk, så jeg visste at noe var galt. hahaha. snudde den og leste igjen, og fikk 24 gram karbo eller noe. *ler* Den gikk rett i spøla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...