babygullz <3 vilde Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 sPiser dere sunnere eller gir dere mer blaffen og tenker" et kakestykke til kan jo ikke skade, jeg er jo gravid"!? Jeg spiser litt mer frukt og grønt nå enn jeg gjorde tidligere, men stort sett d samme ellers som jeg alltid har gjort... bare at jeg faktisk har kuttet ned på inntak av godteri og junk food etter jeg ble gravid.. d smaker liksom ikke no særlig som d gjorde... øynene er forresten mer sulten enn magen.. jeg er en av dem som ofte gjerne fyller en stooor pose smågodt, og spiser kanskje 5 ting av den, så har min kjære fått berga resten som sin part=p eneste er at jeg pøser nedpå med sjokolademelk da! mest om nettene..da våkner jeg og er skrubbsulten og har ekstrem halsbrann, så hjelper d med et par gode slurker sjokomelk...sover ekstremt godt etterpå og da=) Så 1 liter sjokomelk pr døgn d går d hvertfall..men d er d eneste jeg drikker av kaloriholdig drikke og..så er d jo samme vitaminer og mineraler som i melk, så litt godt for kroppen er d jo( selv om d kanksje hadde vært sunnere med skumma melk..men smaker liksom ikke like godt nei:p) Kostholdet mitt er egentlig ganske ensformig og kjedelig når jeg tenker meg om... går mye i d samme, rugbrød, moreller, banan, gulrøtter og epler, og når d er kos, oreokjeks, iskrem, fruktsalat og bamsemums!( har aldri vært så godt med bamsemums som nå når jeg er gravid !!!) spiser sjelden middag.. er liksom ikke så glad i d..blir dårlig og stappa av d.......... hvordan spiser dere da? har dere fått smaken på noe spes etter dere ble gravid? hos meg har d gått ekstremt mye med moreller hele sommeren..men har alltid vært glad i d da.... og så is-te har d gått veeeldig mye av
Siddisen Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Tror aldri jeg har spist så mye sjokolade, is og ostepop (av alle ting) som jeg har gjort i dette svangerskapet... Har ikke spist noe særlig sunnere ann vanlig nei, får ta igjen etterpå
AO3 Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Jeg PRØVER å spise litt mer sunt, ala grovbrød og noenlunde sunne middager... Men i det store og det hele spiser jeg mer eller mindre som før. Jeg kutter ned på mengden cola, selv om jeg ikke har klart å kutte helt ut. (Faktisk ikke i nærheten engang!) Jeg har også kuttet ut McDonalds (savnesavne!). Nå har jeg fått dilla på vafler, så da blir det vafler hver dag, til min samboers fortvilelse. Ikke så sunt, men det kunne vært verre - pluss VELDIG godt!
ChellBell - har født! Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Jeg har endret kostholdet totalt i svangerskapet! Jeg har gått fra en lav GI- og karbokosthold til å bare spise karbohydrater og sjokolade sikkert hver dag Nå er det bare et par mnd igjen og så er jeg tilbake på diett...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Ja, så var d dette m kostholdet da.. Starta veldig ivrig i 1 tri m masse sunn mat, frukt og grønt, og nesten ikke no godis... (dette m lite godteri skyldtes også kveldskvalme/ dårlig apetitt- veldig praktisk egentlig;). Men ble utrolig fort lei av epler og gulrøtter, så nå er d mer plikt-spising av slikt (prøver å få til to frukter om dagen, pluss no grønt vedsiden av middagen).. Og godteri-lysten er tilbake for fullt, så blir en del sukker i helgene (dvs fred, lørd og sønd..). Men noe må jo vi gravide få kose oss m også tenker nå jeg da, så spiser min sjokolade m rimelig god samvittighet=)
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Til å begynne med spiste jeg nokså lite og sunt fordi jeg rett og slett var for kvalm til å engang tenke på å spise noe søtt. Etterhvert som kvalmen gav seg er jeg tilbake på sjokoladekjøret, må ha litt etter hvert måltid. Spiser mye knekkebrød med ost + agurk, grove skiver med ost, kaviar eller leverpostei med agurk. I det hele tatt går det mye i ost her. Etter fødselen skal jeg bare spise kjøttpålegg et helt år tror jeg Nå for tiden føler jeg meg helt merkelig, akkurat som om magen går helt opp til halsen, så er egentlig aldri sulten. Spiser mye nektariner, og siste sjokodille er sånne mariekjeks med sjokolade på ene siden, kalde fra kjøleskapet. Hvis de blir lunkne må de inn igjen og kjøles! Har også spist masse O'boy-ispinner når det har vært varmt. Drikker veldig lite brus, mest juice blandet med vann og vann/fruktvann med bobler i. Er i uke 31 nå (30+0 i dag) og har gått opp fra 67 til 74 kg. Var oppe på 77,7 under det varmeste, men nå er jeg så stressa over flytting som kom veldig brått på at jeg har røket ned igjen noen kg. Magen vokser og masse liv der inni
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå