Amy=) Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 min datter har feber på over 39. Det har hun hatt siden i går. Har lest at det er uvanlig at barn under 6 mnd får feber, og at man skal kontakte lege. Nå er jo min datter akkurat 6 mnd, men hun er jo veldig liten for alderen. Bør jeg kontakte lege? Er så i tvil på hva jeg skal gjøre. Hun er veldig sutrete, og trøtt. Håper på gode råd og tips Takk
#Ariadne# Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 gi henne en paraacet mot ubehag, og pass på at hun får rikelig med drikke. ville sett ann ett par dager før jeg kontaktet lege
Hufsla Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Ja, det syns jeg du skal. Hun er jo ikke veldig mye større enn en nyfødt, og blir fort dehydrert. Så får legen avgjøre det:-) God bedring:-)
Amy=) Skrevet 4. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. august 2008 takk for svar. Har gitt henne febernedsettendt, men får ikke feberen ned under 39. Hun vil ikke drikke noe særlig heller. Bare halvsove og sutre. Håper på bedring snart.
Tante Bassa Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Jeg ville kontaktet lege. Feberen burde gå ned til under 39 med paracet. Barn blir utrolig fort dehydrert. Jeg er medisinsk sekretær, og hadde du ringt til meg så hadde jeg gitt deg en øyeblikkelig-hjelp time.
Hufsla Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Dersom hun ikke vil drikke, og feberen ikke går ordentlig ned med paracet ville jeg ha hørt med en lege...
trippeltopp Skrevet 4. august 2008 #7 Skrevet 4. august 2008 Jeg ville definitivt ha kontaktet lege - sånn i alle tilfelle. Det går nok over, men er tryggest å ta det med en fagperson tenker jeg..
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 4. august 2008 #8 Skrevet 4. august 2008 jeg ville ha ringt på legekontoret og spurt jeg. De som tar tlf kan vurdere om du bør komme inn med jenta di eller ikke.
Pirkeanonym Skrevet 4. august 2008 #9 Skrevet 4. august 2008 Husk at små barn tåler mer feber enn voksne. De får høyere feber enn oss.. Jeg ville ventet noen dager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå