Krokka og prinsessa Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Alle tips mottas med takk! Er det avansert, gjerne en oppskrift... Men mottar også tips uten oppskrift...
Hufsla Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 -kok potetmos, og bland inn kokte grønnsaker. -Stek kjøttdeig og bland inn tacokryddermix. -legg potet og grønnsaksmosen i en ildfast form, og kjøttdeigen over der. - strø på ost og gratiner i ovnen til osten har smelta. Ca 200 grader (en universaltemperatur etter min mening)
Gidder ikke! Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Hvis du liker fisk, så er det skikkelig digg med røkt kolje:) Det skal vi ha i dag. Med en deilig potet-gulrot-sellerirotstappe og eggesmør med persille.
Krokka og prinsessa Skrevet 4. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. august 2008 Røkt kolje? Har jeg faktisk aldri hørt om.... Flere forslag?? Trenger ikke være så avasnert heller! Hva sakl DU ha til middag idag??
Krokka og prinsessa Skrevet 4. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. august 2008 Mente hva skal DU ha til middag i dag? ;o)
Bie&babylove:-) Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Pølse og makaronigrateng. Med kokte poteter og brokkoli! Det skal vi ha idag. Har kjøpt sånn pølse og makaronigratenpose på rema. Tilsetter bare kalkunpølser, melk og ost! Superenkelt!!
Kvitrebekk Skrevet 4. august 2008 #7 Skrevet 4. august 2008 I dag blir det karbonader og løk. Kjempegodt på brødskiva med salat, agurk og tomater. Topp mandagsmiddag :-)
Krokka og prinsessa Skrevet 4. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. august 2008 Supert! Flere av denne typen forslag??! Er blitt inspirert av "ung mor til 2", og nå skal jeg jaggu sette opp meny for ett par uker fremover!
Mrs. Kaizer Skrevet 4. august 2008 #9 Skrevet 4. august 2008 Wok m/ kylling og gode gr.saker Steikt laksefilet m/ agurksalat og rømme Spagetti Bolognese Grønnsakssuppe (oppskrift på baksiden av Knorr grønnsaksbuljong i terninger- knallgod!!) Sprøbakt torskefilet (Findus) med revet gulrot og remulade. Selv skal jeg ha fiskekaker i brun saus, poteter og revne gulrøtter.
Prinsen & spiren Skrevet 4. august 2008 #10 Skrevet 4. august 2008 Vi skal ha jegergryte, salat og ris Det er jeg blitt veldig glad i hehe
Reflexia Skrevet 4. august 2008 #11 Skrevet 4. august 2008 jeg tar bare en pakke med fløtegratinerte poteter,putter kjøttpølse og grønnsaksblandig oppi,og inn i ovnen med ost over....kjempe enkelt og godt....
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 4. august 2008 #12 Skrevet 4. august 2008 Matlei jeg også, men har vært og kjøpt fersk fisk i fiskedisken i dag:) Så her blir det stekt ørretfilet med poteter, gulerøtter og sandefjordsmør ved siden av:)
Gjest Skrevet 4. august 2008 #13 Skrevet 4. august 2008 Vi skal ha fiskepinner, poteter og fersk kokt blomkål! kjedelig men fann ut at vi trengte litt orntli mat etter en ferie med stooore utskeielser!
ny vestfold Skrevet 4. august 2008 #15 Skrevet 4. august 2008 kok ris del kylling i passe biter,(mariner i soja sus ca 15min) stek ha blomkål i panna m kylling,ha litt vann og soja saus og bittelitt sukker..la små koke i ca 5 min og nyt det el kok nudler med 3 kopper vann og krydder og litt sojasaus og lag små kjøttboller av svine kjøtt deig marinert i soja saus... kok i ca 3min og nyt det kjøp krydder ,nudler og soja saus i asia foretning.... deilig thai mat kjempe lett og lage og gjort på under 20 min
Komatrollet ønsker seg spire Skrevet 4. august 2008 #16 Skrevet 4. august 2008 Chili con carne, hothotHOT!
lure Skrevet 4. august 2008 #17 Skrevet 4. august 2008 her ble det lakseboller,ris,fiskesaus og grønnsaker.
Mom2Two Skrevet 4. august 2008 #18 Skrevet 4. august 2008 Skal ha en gammel schläger i dag: stekt ørretfilet, kokte småpoteter,agurksalat og rømme. Enkelt og godt.
Gjest Skrevet 4. august 2008 #19 Skrevet 4. august 2008 Får i kål, det hadde vi dag Lammefrikase Bollefrikase/farsefrikase Kjøttkaker i brun saus Lever i fløtesaus Lettsaltet torsk Stekt ørret Fiskepudding i hvittsaus ( jeg liker ikke fiskeboller, altfor søte) Mini er veldig glad i poteter,så det blir mange potetmiddager her i huset, selv om jeg foretrekker ris:)
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 4. august 2008 #20 Skrevet 4. august 2008 laget noe kjemperaskt i dag som jenten spiste med god apetitt. laget potetmos og satte den til side. skar opp 2 gulrøtter i tynne skiver og litt brokkoi i bitte små buketter, litt løk i tynne skiver og paprika i tynne skiver og pølser i skiver. la alt et i en form og helte hakkete tomater over og satt det inn i ovnen (200-250 grader). Når grønnsakene var myke (prøvde med en gaffel) la jeg potetmosen over formen og strødde revet ost over og satt tilbake i ovnen og lot det bake litt til. Det smakte veldig godt. det kan lett spices opp eller tilsette andre ting for en annen smak. Jeg lager litt "bland" mat for tiden, da jeg vet at jenten som regel spiser det
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 4. august 2008 #21 Skrevet 4. august 2008 Kyllinggryte: (10 min) Skjær 3-4 kyllingfileter i terninger, stek i olje. Skjær paprika og løk i terninger, stek. Ha på 2 dl kesam eller rømme, og 2 dl vann+buljong. Krydre med hvitløk og paprikakrydder. Server med ris. Biff i fløtesaus: (10 min) Stek biffstrimler (kan også bruke svinekjøtt) Hell over en boks med fløte. Krydre med hvitløk og paprika. Ha også i grønnsaker, f.eks brekkbønner, løk, paprika, mais og gulrøtter. server med ris. nydelig! Minuttpita: (15 min) Lag en omelett per person (2 egg, 2 ss vann/melk, finhakkede grønnsaker, krydder, spekeskinke eller annet salt kjøtt) Stek omelettene 1-2 min på hver side. Når man lager omelettene så tynne blir de bedre, og det går fortere. Beregn en potet per porsjon. Kutt den rå poteten i tynne skiver, stek dem 2 min på hver side, krydre med pommes frites-krydder. Legg potetskiver på ene halvdelen av omeletten, brett omeletten i to. Putt omeletten inni et pitabrød. Nydelig! Lapskaus: Frossen lapskauspakke fra frysedisken, pølse/salt kjøtt/kjøttdeig, vann og buljong blandes og kokes i 10 min eller så. Mine favorittretter=)
Gjest Skrevet 4. august 2008 #22 Skrevet 4. august 2008 I dag gikk jeg for noe superenkelt, mannen min er på lavkarbo-kur, så det er ikke bare-bare å lage mat til oss for tiden. Men altså: Sitronpeppermarinert laksefilet servert med wokgrønnsaker (pose i frysedisken) servert med fløtesaus. Vi hadde ikke poteter/pasta til siden det egentlig er ganske usunt, men det er bare å ha det for de som bare MÅ ha det. Dette slo an hos alle mann: mann og gutt på 4 år + meg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå