Gå til innhold

Dere med SFO barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åssen skal vi gjøre dette.

Hun må jo ha med skift og regntøy som skal henge på skolen.

Må vi da ha 2 sett med skift og to regnsett???

Ett som henger på skolen,og ett som henger borte på SFO bygget???

Andre tips ang SFO mottas med takk om det er noe jeg bør vite=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes faktisk en 6 åring er stor nok til å klare å passe på dette selv, altså få med seg regnklær hjem, til skolen, til SFO osv, det er bare å la henne øve seg på å ta ansvar for seg selv og sine ting så skal du se det går utmerket med bare ett sett :-)

Skrevet

Okai:)

Da får vi bare prøve... Har gått fint på skolen,hun er 8 år,så da burde det vel gå på SFO også=)

Skrevet

her har vi alltid hatt en sett hjemme og et sett som henger på skolen. Greit synest jeg, slipper å drasse på regntøy hver dag.

Skrevet

Min sønn har bare ett sett på skolen, han kan passe på selv at han får det med seg der han skal ha det. Og det har gått greit det altså, det er verre med det å få jakken med seg hjem de dagene han går hjem i regntøy :)

Skrevet

Hehe,okei... Da har vi ett sett hengende på skolen,som hun selv får ta m til SFO og hjem...:)

Ja,jakker har en tendens til å bli hengende igjen på skolen ja,hehe...

Skrevet

Jepp, min er på 3 året nå da, så håper det blir bedre nå :)

Skrevet

Gutten min har et sånt kjempebillig regnsett fra Sparkjøp hengende på sfo, mest i tilfelle det plutselig skulle bli dårlig vær i løpet av dagen uten at han har med seg regntøy. Mange som har et arvet sett med lapp på kneet e.l hengende der, så slipper vi foreldrene se ut av vinduet på jobb klokka halv tre og tenke "Ånei, hvor kom det regnet fra, jeg sendte ikke med regntøy i dag..."

Ellers har sønnen min en allværsjakke han bruker, og en bukse han må huske på å ta med seg hjem fra skolen selv, ellers blir han blaut når han må gå til skolen uten hvis det regner to morgener på rad. Enig i at ungene må lære å ta ansvar for tingene sine selv, men de glemmer lett, særlig votter og vanter går det med en del av. Jeg henter han jo ikke på skolen, så hva han får med seg fra skolen til sfo er hans ansvar. Ligger det plutselig 6 par votter på hylla på skolen, og ingen hjemme en morgen må han gå uten votter. Da er gjerne sekken full av møkkete votter når han kommer hjem den ettermiddagen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...