Gå til innhold

noen som kan hjelpe meg med en ostekaka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lagad en ostekaka, en sånn som du ikke baker, og vill ha gele på toppen, så som de har i butikker men hvordan gør man det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sitron gele inni og bringebær gele på topp... går det føresten ihop??

eller kommer det till å skæra sig?

Skrevet

Jeg syns det hørtes godt ut jeg og har selv fått det servert i bursdager. Du lager kaka, avkjøler den til den er helt stiv. Lag geleen med halv mengde vann og avkjøl den før du heller den over kaka og setter den kaldt på nytt :)

Skrevet

Jeg pleier å lage slik du beskriver, med sitrongele inni og gelelokk på toppen. Du bruker bare vanlig gele, men blander i halvparten av væsken eller mindre. Jeg bruker ca 2 dl vann i stede for 5 dl. Sett blandingen i vannbad og rør forsiktig rundt med en sleiv innimellom, IKKE visp! Da skummer det og blir stygt på kaken. Når gelen er avkjølt heller du den over kaken og setter den tilbake i kjøleskapet og lar den stivne.

Skrevet

du burde prøve kiwigele på toppen..nyydelig smak. da koker du opp 4 dl vann,har oppi geleen. avkjøl den før du heller den over kaka..

Skrevet

Jeg bruker bare vanlig vannmengde og heller den ikke over før den nesten "grøter seg litt". Vi kan jo presisere at det er viktig at kaka fremdeles står i springformen...

Vil du ha i bær på toppen så tar du de på før du heller på geléen, men ikke kiwi eller ananas.

Skrevet

hehe tusen tack alle sammen!!!! då blir det ostekaka med gele topp!

namnam gleder meg

tackar o tackar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...