Gå til innhold

Må bare spørre der her inne om noe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt ny i jobben min og i disse ferietider er det minimalt med folk til stedet her i bedriften. Sjefen er også på ferie. Nå har vi fått en pakke med noen deler tilsendt i oppkrav. Det sies av de andre her at jeg ikke får hentet denne pakka fordi jeg ikke står på noen "henteliste" på posten. Og ingen av de som er her nå gidder å hente den ut fordi dem må betale 574 kr. Disse pengene får vi jo uansett raskt igjen av bedriften. Kommer på kontoen om max 2 dager lissom. Jeg vet at disse jeg her sammen med nå er litt "sære" på mange områder.

Pakka må hentes ellers går den i retur snart.

Jeg som ny vil jo nødig si for mye, og selv får jeg vist ikke hentet den ut...

Er det tullete gjort av disse andre her og ikke legge ut for denne pakka? Vi er en liten avdeling i en liten bedrift og som sagt så får vi igjen pengene kjapt bare dem gir meg kvitteringen så jeg får sendt den til hovedkontoret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde henta og lagt ut jeg... har ofte utlegg i forbindelse med min jobb, og pengene får jeg igjen på neste lønning. Synes ikke det gjør noe...

Gjest irismor
Skrevet

Er du sikker på at du ikke får hentet den ut.

Jeg hadde prøvd, hvis ikke hadde jeg tilbydt meg å låne penger til en av de andre så de kunne hentet den.

Sære folk du jobber sammen med da ;-)

Skrevet

Synst sjefen din er tullete jeg. Han burde passet på at en person på jobb fikk dette ansvaret, da alle de andre som står på "listen" har ferie.

Men han lærer vel til neste år.

Ja, jeg har samme holdning som dine kollegaer....sorry!

Men har liksom nok å tenke på sin egen arbeidsmengde , om man ikke skal passe på andres også. Greit å hjelpe, men ikke alltid man har tid selv om man vil.

Skrevet

Takk for svar. Jeg kommer til å prøve å få ut denne pakka. Synes det blir for sært og ikke gidde og gjøre det når det er så små forhold her.

Det jeg glemte å skrive i sted, og som tar kaka, er at jeg ga denne hentelappen til vedk. som har bestillt denne i oppkrav. Han gir den videre til en annen og sender han avgårde for å hente denne. Denne andre kommer tilbake fra posten uten pakka fordi han måtte betale.

En ting er at man kanskje ikke har penger, men nå har man jo fått lønning rett før helgen¨så jeg tviler på at dem er blakke noen av dem.

Det går rett og slett på vel viljen dette her.

Skrevet

Heisann M

Synes du har litt sære kollegaer :(

han som skulle hente pakke måtte vel se at det sto oppkrav på kroner 572 eller hva det var....for han vet vel hva oppkrav betyr eller??

hvor gammel er denne mannen som var på posten da?? han kan da umulig være blakk etter helga??

og en ting til synes vedk som hadde bestilt pakka skulle ha betalt så lenge det er jo h*n som har ansvare for pakken??

de er ikke særlig samarbeidsvillige.......

trives du i jobben da??

Skrevet

Dersom det er en helt vanlig oppkravspakke trenger du ikke å være på noen liste.

Hadde det vært en rekomandert sending, eller verdisending måtte du ha stått på en liste.

(hilsen ei som har jobbet i posten i mange år)

Skrevet

Da er vi to om å synes det. Kjenner jeg får grå hår, men velger å ikke si så mye i og med at jeg er ny her.

Når jeg ga fra meg denne hentelappen så sa jeg ifra om at det var oppkrav, noe han ikke sa i fra om når han ga den videre.

Trives i jobben, men trooor jeg kan få problemer med å "beherske" meg i visse situasjoner. Dette er en spesiell gjeng. De fleste er her godt voksne.

Skrevet

jeg hadde heller ikke lagt ut for noen pakke for jobben. Det er en prinsippsak. Og noen er faktisk blakke med en gang etter lønning, av forskjellige grunner.

Men det kommer jo litt ann på arbeidsplassen selvfølelig, om det er noe som skjer ofte bl.a.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...