Twintipp og himmelblå Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 tragiske ting som skjer her i Norge og ellers i verden for tiden?? Merker jeg blir litt panisk av å lese om alt jeg! Går med avkappe hode rundt i byen i Hellas, kapper av hode på en medpassasjer på en buss og labber rundt med det, lynnedsslag, knivstikking, skytedrama, klatreulykker, trafikkulykker, båtulykker, barnedrap, forsvinninger, drukningsulykker, spikrer fast beina, ramler ned i sjakt etc.
ana baroma Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Alt slikt har nok skjedd tidligere også, men vi har ikke hørt like mye om det. Verden har blitt mindre, internett har blitt større, og vi får alle slike små og store hendelser servert til kaffekoppen.
Gjest Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 syns det er generelt mye tragisk som har skjedde de siste åra jeg.. er jo stadig noe i media... en blir jo liksom ikke sjokka lenger.. nesten vant til det.. mord.. voldtekter.. osv osv.
Gjest Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Enig. Tenkte det da jeg så nyhetene i går... Det virker som det begynner å ta helt av...
Twintipp og himmelblå Skrevet 4. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. august 2008 Ja, synes det når nye høyder for tida jeg.. Er liksom helt utenkelig ting som skjer daglig nærmest. *uff*
Gjest Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Vel, ferietid og varme er begge deler ting som utløser mye problemer hos folk. Så da er det kanskje ikke så rart at det skjer mye grotesk sommerstid. I tillegg er det jo ellers agurk-nyhetstid, så da får slike groteske nyheter mye spalteplass og er lettere å legge merke til enn vannskistående-undulater...
Twintipp og himmelblå Skrevet 4. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2008 Hvorfor er ferietid og varme "høysesong" for goteskheter mener du?? Trodde nesten det ville vært motsatt jeg. Fordi det er mer rom for konflikter mener du?? Ja, jeg vurderer sterkt å slutte å lese slike nyheter.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. august 2008 #8 Skrevet 4. august 2008 Jeg tror ikke det er så mye mer enn før, bare at vi får det trykt opp i trynet hele tida, aviser i butikken, internett, nyheter på tv og ikke minst endel "dokumentarer". Og så er det liksom (enten det er reellt eller skapt) behov for sensasjon også, så det er ikke lenger snakk om å dysse ned tragedier, heller hause dem opp til uante dimensjoner. Må ærlig innrømme at jeg ikke orker å lese så mye nyheter, for man kan jo bli deprimert av halvparten. Jeg VET at verden ikke er et glansbilde, men så lenge jeg ikke kan gjøre noe med alt så orker jeg rett og slett ikke vite om alt heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå