Gjest kalinikta Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Vi bruker kondom som prevensjon, noe som forsåvidt fungerer ok men som føles litt som et pes av og til også.. Har innvilget oss selv èn "sikker dag" hvor det er fritt frem, og det er den dagen jeg slutter å blø etter en menstrasjon. Har sykluser på 31 dager og blør i kun 3 dager, så ved mens-slutt er det 28 dager til neste mens og dermed ca 14 til el. Et ubeskyttet samleie på dag 3 i syklus skulle vel da være 100% safe?? Leste litt på nettet nå og noen steder ser det ut som det er vanlig å ha "ekstra" el både nå og da; men ville man ikke da hatt uregelmessige blødninger også? ..
olla Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Jo, det skulle jo det, men 100 % sikkert er det ikke. Eller, det vet jeg ikke noen om, vet bare at vi har ei jente på 3,5 år som er et resultat av en såkalt sikker dag..... Og jeg har syklus som varierer litt, men som regel 32-35 dager, så sannsynligheten var jo minimal, men den gang nei...
Gjest kalinikta Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Har et sikker-periode-barn selv (så skulle tro jeg hadde lært? he he), men vet at vi den gang utvidet denne perioden max, og nok flere ganger bevegde oss opp mot "7 døgn før el", og med tanke på at sædcellene kan leve opp til 7 døgn, endte det jo med bingo tilslutt:) Derfor opererer vi med en bitteliten sikker periode denne gangen. Satser egentlig på at det går fint.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Syklusen din skal regnes fra første blødningsdag, og så har du eggløsning (basert på et gjennomsnitt) 14 dager før neste blødning. Man har ikke flere eggløsninger pr syklus, derfor bare en mens, men dersom eggløsning forskyves, så vil jo syklusen bli tilsvarende lenger. Jeg har hatt litt varierende sykluser, men basert på testing og temping så finner eggløsning alltid sted 12 dager før mens for min del. Jeg hadde nok stolt på at den dagen dere har ubeskyttet sex på er sikker, og til og med flere dager også, med din 31 dagers syklus er du jo sannsynligvis ikke fruktbare før på dag 16, og hvis du trekker fra 3-5 dager før det også, så ville jeg (for min del - jeg kjenner syklusen min godt nå) tørt å ha ubeskyttet sex helt frem til dag 10-11.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå