Gå til innhold

Les vg i dag - vil fjerne støtte til ass befruktning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva faen vet vel en gubbe i pensjonsalder om dette??

Ikke annet å forvente av en som antagelig allerede har 10 barnebarn og har vært med i krigen....

Høyre er dessverre ikke særlig instilt på å hjelpe barnløse med økonomisk støtte, så da er det vel egentlig bare å ikke stemme Høyre ved neste valg, eller hva. ??

Skrevet

Det er visst alt for lett å få oppslag i disse sommertider. Kan ikke heller skjønne hva som skal være interessant med at Inge Lønning mener dette. Ei gruppe i Høyre foreslo nylig at de skulle programfeste at støtten til ass befruktning skulle fjernes, men det fikk ikke gjennomslag. Det burde VG nevnt i det minste. Men enig med innlegget over; ingen grunn til å stemme Høyre noen gang.

Skrevet

SPINNVILT!!!! Fy søren, jeg ble provosert!

Skrevet

Bare les kommentarene på aftenposten du! Jeg er så sint her at jeg nesten sprekker! Jeg trodde virkelig ikke at folk tenkt sånn her i landet. Egentlig er det til å bli trist av.

Skrevet

SV, Venstre og KRF er ENIGE med Høyre i dette. Så det gjelder å stemme "riktig" ved valget, for å si det enkelt :)

VG (og andre aviser) har forøvrig hentet artikkelen forkortet via NTB fra Vårt Land. Her er originalen: http://www.vl.no/samfunn/article3698795.ece

Her er Vårt Lands oppfølger:

http://www.vl.no/samfunn/article3699880.ece

VGs oppfølger:

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=198323

Skrevet

For all del, det er feil å fjerne støtten.

Mend et blir riv ruskende gale å velge inn poilitikere på kun et tema, spesielt når dette temaet kun er aktuellt i noen år.

Det er agurk tid

Skrevet

Men jeg skjønner ikke hvor han får fra at Staten betaler om lag 65.000 kroner for hvert barn som fødes ved hjelp av assistert befruktning.

Hva med dem som blir gravide på første IVF/ICSI forsøk da og ikke har kommet over egenandelsgrensa på 15000 kr i medisiner?

Vet han egentlig hva han prater om???

Skrevet

Måtte komme fra en mann, unnskyld ;-) Ingen grunn til å stemme Høyre nei, det er helt klart. Tror det er så alt for mange der ute som ikke vet hvor mye det betyr for oss sliterne å kunne få et barn.

Selv er jeg/vi 100% frisk men fikk beskjed om at jeg var overarbeidet og måtte regnet med å bruke like mange år på å jobbe kroppen tilbake til det normale, som jeg har brukt på å "slite den ut" før jeg klarte å bli gravid -ergo ville jeg vært 40-45 før jeg kunne prøve. Litt sent, så vi valgte IVF og lykkes. Takk og lov for det :o)

Greit at vi kostet alt selv, for vi klarte oss med en utgiftspost på ca 7500,- kr - men jeg vet det er mange som bruker hundre tusner av kroner på nettopp dette.

Synes de burde bevilget mer penger faktisk, og satt ned egenandelsgrensen. 15.000,- er mye penger og spes når man ønsker seg barn så inderlig som alle vi her inne gjør.

Det er så urettferdig når enkelte bare kan ha et uhell på by'n, så sitter'n og de tar aborter på aborter - mens andre prøver nesten forgjeves.

Nei, de barna som kommer til etter blod, svette, slit og har kostet masse penger, de er vel de som nesten er mest ønsket her i verden.

Huff, nå ble jeg engasjert....sorry, folkens!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...