Lullunutu Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Måtte lage ny side da jeg ikke kom inn på min side lenger... Har derfor mistet masse flotte lister jeg hadde laget... Noen som har en liste over hva di skal ha med på sykehuset????
birrisj05.02.09 Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Behagelige klær Toalettsaker Eventuelt sminke til avis-bildet Amme-bh Klær og lue til babyen (og bilstol) Litt penger i tilfelle man skal ha noe på kiosken Vet ikke helt..
Gjest Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 tja.. vi er jo forskjellige på hva vi ønsker å ha med meg.. men etter å ha født en gang før.. så skal jeg ha med meg dette nå; 2-3 joggebukser. ( en holder ikke.. blir FORT blodsøl på den...) Ammebh Hårshampoo, balsam, en deilig kroppssåpe.. litt sminke, rensekrem o.l.. ( jeg fikk sinnsykt mye kviser da jeg fødte.. helt utrolig.. og jeg er aldri plaget med det.. men var vel det hormonsjokket..) Slipperser håndkrem lesestoff topper og lignende andre toalettsaker kamera tja.. sikkert glemt noe her nå men;) Skal også ha med meg en rosa søt liten lue til babyen , og rosa sokker;)
Krissy78 Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Ta med noen gode tøfler... Godt å ha! :-) Dessuten må dere huske nattbind. Kanskje ikke så digg å tenke på, men det er greitt å kunne ta på seg noe annet hvis en ikke trenger de digre "bleiene" en får rett etter fødselen. (Vet ikke om det er alle sykehus som har flere typer bind liggende...) Amme gensere/t-skjorter fra Boob er også å anbefale.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Klær til babyen! Jeg synes sykehusklærne er så slappe og gamle. Jeg kommer kanskje til å ta med sengetøy til den lille og, men jeg jobber på sykehuset jeg skal føde og er veeeldig lei det sengetøyet de har;) Til fødselen er det lurt å ha druesukkertabletter og banan, kjapp energi og helt ok å kaste opp! Videokamera og vanlig kamera, lader til disse og til mobil. Litt skift til mannen. Orker man ikke sminke kan en lipgloss gjøre godt for et bleikt fjes før besøket kommer;)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Jeg tror nesten ikke jeg åpnet bagen jeg hadde pakket sist. Det jeg trengte tok mannen min med når han kom på besøk. Men det viktigste er: - Innesko, gjerne crocks e.l. som kan vaskes etterpå. - Drikkeflaske (hadde med en Imsdal flaske til fødselen, og jeg ble så tørst av ammingen at den fylte jeg hele tiden. Lettere å drikke av den når man ligger.) - Joggebukse (jeg brukte ellers bare sykehusskjorten) - Brystvortekrem (ble kjempesår, hadde en liten sugekopp på brystet heele tiden! - Amme bh og ammeinnlegg - Lue til baby (har de ofte ikke på sykehuset)
blid og fornøyd! Skrevet 4. august 2008 #7 Skrevet 4. august 2008 lipsyl! Sykt å tørr man blir på leppene av varm barselavdeling (for den er som regel ganske varm på grunn av alle de små, det kan være greit å ta med i beregningen når en pakker klær...) :-)
blomst82 Skrevet 4. august 2008 #8 Skrevet 4. august 2008 - Jeg mistet en del blod og var skikkelig blek, men rouge gjorde susen:) Følte meg litt "freshere" da:) - Ellers skal jeg ha med litt klær til den nyfødte, barnet blir mer "mitt" da:) Følte sist han bare var på lån, tok på han egne klær hjemmefra og vips så var han min...hihi. Var rar følelese. - Skal ha med joggebukse, singlet og cardigan. Var løst og ledig og behagelig å ha på. Kjekt når jeg skulle amme også. Skal ha med et par tre skift. - Crocs var en veldig god ide. Lette å få på seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå