Gjest Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Hvor langt er dere kommet, og hvor mye jobber dere? Får dere noe tilrettelegging? Jeg jobber på en veldig fysisk tung avd.. Runder 23 uker nå, og lurer på om jeg bør be om litt tilrettelegging når jeg kommer tilbake fra ferie... Min jordmor sa at jeg IKKE skal løfte, mens overlegen på føde poliklinikken sa at jeg kunne løfte som før... Blir så forvirra! Tar dere hensyn til graviditeten, når det gjelder løft? Det begynner å bli tung for meg å jobbe turnus, da jeg sover fryktelig dårlig.. Men hadde håpt jeg skulle klare å holde ut litt lenger!
seigdamererbest Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Jeg jobber på sykehjem, på avdeling der alle pasienter bortsett fra 2 må löftes. Jeg er i uke 24, og klarte meg bra til inntill en liten uke siden. Da löftet jeg nok noe jeg ikke skulle ha gjordt og har siden hatt rygg- og bekkensmerter. Har brukt egenmelding hittil, men er ikke blitt bedre så må nok ringe til lege idag. Hadde og håpet at jeg skulle holde ut litt lengre...
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Jeg jobber natt på sykehjem. Svært tung avd med mye snuing osv på natta. Men har veldig kjekke kolleger på natt som hjelper til når det måtte trengs. Går greit enda, men ser for meg at det blir værre etterhvert. Spes morgenstellene i helgene:o( Avdleder ønsker å ha meg i jobb lengst mulig ( siden jeg uansett visstnok kommer til å bli sykemld fra uke 28), så etterhvert hvis det sku oppstå probl er jeg sikker på at det er mulig å tilrettelegge på en eller annen måte ( feks ikke stell i helgene) I den kommunen jeg jobber har de en jordmor knyttet til gravide arbtakere, så jeg, jordmor og avdleder har allerede hatt en samt når jeg var 10 uker på vei, og skal ha en ny når jeg er 20 uker på vei. Veldig greit!
Gjest Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Takk for svar! elize: Høres ut som en kjempe flott ting, det der med jordmor for gravide arb.takere... :-) Noen andre som jobber på sykehjem? Jeg begynner rett på jobbehelg etter ferien, og helgene er som kjent mye mindre bemanning, og mye vikarer, så det blir ekstra belastning på meg.. :-(
2 søte små gutter Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Jeg jobber også på sykehjem, på en fysisk veldig tung avdeling med stor pleietyngde. Er 31 uker på vei nå, og er 50 % sykemeldt. Vært delvis sykemeldt fra ca. uke 20, og det har da gått greit. Arbeidet er tilrettelagt i den grad at jeg får gå til de letteste pasientene, og at jeg slipper å ha ansvaret for andre avdelinger enn min. Unngår tunge løft, kollegaene er veldig hensynsfulle og sjefen innstilt på å tilrettelegge så jeg holder ut til permisjonen starter.
Gjest Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 God sommer: Er det en ekstra person på vakt når du er da? Jeg ser for meg at det blir ramaskrik av kollegaene mine derson jeg får gå til de lette, og de må ta alle de tunge... Jeg hadde også reagert dersom det var meg som måtte ta alle de tunge pasientene... Hvordan er det i helgene da, hvis du fremdeles jobber helg? Høres ut som du har en bra sjef! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå