Gå til innhold

Har passa bikkja til noen venner av oss mens de er i syden

Anbefalte innlegg

Skrevet

og imens har vi måttet dra til veterinær 2 ganger fordi hunden var syk, i tillegg ville ikke hunden spise vanlig hundefor så vi ente opp med og måtte kjøpe griseører og annen luksusmat fordi hunden var syk og nektet og ta til seg vanlig hundefor.

De vet vi har vært til veterinær,men de er slike folk at jeg tror ikke de kommer til og betale utgiftene for at vi har måttet dra med hunden til veterinær, synes dere jeg er frekk som sender ut giro eller gir den til dem når de henter hunden?

I tillegg til dette har bikkja spist halveis opp skoene til eldstejenta så hun har grått og vært utrøstelig, dette var noe slike sneakers sko som besteforeldrene kjøpte til henne i sommer.

Ikke får vi noe for og passe bikkja heller selv om det er endel jobb og ha den boende her i 2 uker. Nå er det i alle fall slutt på og komme med den bikkja hit når vi i tillegg må betale for veterinærutgifter på flere tusen kroner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er klart de skal betale. Men du må jo selvsagt snakke med de, ikke bare regne med at de ikke betaler. Skoene hadde jeg nok ikke brydd meg all verden om. Selv om jeg syns de burde kjøpt nye. At hunden ikke spiser når kommer til et nytt sted er helt vanlig, dere hadde ikke trengt å kjøpe noe ekstra til han. Dyr spiser når de er sulten. Men man blir klok av skade;)

Skrevet

Selvfølgelig skal dere ha igjen penger for de utgiftene dere har hatt, enhver normal person må da se på det som en selvfølge!!

Skrevet

Hunden spiser den, men ikke når han blir syk da må han liksom få kosemat! Veterinæren sa også det ikke var veldig viktig at hunden fikk tørrfor, men kanskje noe annet og spise til formen ble bedre.

Tror jeg varsler ifra at neste sommer kan de ha ungene våre i 2 uker mens jeg og min mann reiser til syden i 2 uker. De tar mye som en selvfølge skjønner du og mannen min elsker jo hunder så han sier jo aldri nei det passer ikke.

Skrevet

veterinær utg skal jo så klart de bet. det er jo demers hund.

Så bare gi de giroen.De hadde jeg gjort.

Ang skoa, så er det jo du som passet på hunden, så sånne ting synes jeg blir under ditt ansvar da.

Skrevet

Hadde du passet min hund, så hadde jeg klart betalt vetrinær, medisin, utgifter til for, skoene og kjøpt en presang til deg for alt bryet du hadde hatt.

Jeg har tre bikkjer - og det er ingen selvfølge at noen passer dem. Jeg vil jo gjerne kunne spørre en annen gang også :-)

Skrevet

Nå hadde de ikke bur til bikkja og at bikkja klarer og få opp dørene midt på natta som ikkje jeg eller de andre i familien hører er vel heller ikke mitt problem? De kommer hjem om noen dager, kan jo selvsagt vurdere og sette bikkja ute til de kommer hjem, men da kommer den til og gjø noe grusomt når katter, og andre dyr beveger seg i nærheten av bikkja.

Har betalt veterinærutgiftene, og da jeg snakket med de på telefon sa de bare åja da jeg sa hva prisen ble. da bikkja klorte lakken på en ganske ny bil hos noen de kjenner så sa de at de ikke kunne noe for at bikkja klorte på lakken så de ble jo selvsagt uvenner og er ikke velkomne dit mer hverken med eller uten bikkja. Lakkregningen kom på 12000 kroner!

Skrevet

Ha ha, morsomt innlegg. Nei, du kan ikke og bær ikke sende regningen videre. Du forteller dem selvfølgelig at hunden har vært hos vet. hvis de da tilbyr seg å betale er allt greit.

Skrevet

Når du var hos veterinæren, hvem satte du regninga på? Fortalte du at det ikke var din hund? At du bare passet den?

For da er det vel greit om de får giroen i sitt navn? Så kan veterinæren sende regninga til de.. dersom hunden blir syk igjen, så kan det nemlig være nyttig for de å ha betalt den, ellers må de i fremtiden betale forskudd!

Skrevet

Overrasket over for frekke folk er , såklart skal eierene betale for hunden dems. Lar dere være å erstatte ting hvis barna deres ødelegger ting hos andre?

Send giroen til dem, evt få vetrinæren til å sette den på eierens navn.

Skulle dere bare latt den ligge syk fremfor å ta den til vetrinær da? De skal være kjempeglad for at de fikk en så flink hundepasser som tok hensyn til hunden og ikke lommeboken dems.

Skrevet

Jeg mener at de skal betale for skadene hunden har påført, og HVERTFALL for veterinærregninger.

De skal være glad for at dere har vært så ansvarsfulle at dere har tatt med dyret til veterinæren.

Hadde vel ikke skrevet ut en giro, men jeg hadde sagt det som det var når de kom hjem, og at du vil ha tilbake pengene for utgiftene du har hatt.

Du skulla bare fått en faktura når dere var hos dyrlegen, men det er vel for sent å tenke på nå..

Skrevet

Selvsagt skal de betale! Send med de regninga, og også på skoene til jenta deres, samt til å dekke maten til dyret.

Og si NEI, neste gang de spør.

Skrevet

Jeg synes du skal gi klar beskjed om at de skylder deg så og så mange kroner som du har hatt i utgift på hunden deres.

Ikke nødvendigvis sko og spesial mat, men vet.utgiftene hadde jeg forventet å få dekket.

Skrevet

Altså det var min mann som dro med bikkja til veterinæren begge gangene, han betalte jo selvsagt med kort, har enda ikke opplevd at min mann spørr om giro med mindre den kommer i postkassa!

Om de ikke betaler så er dette vennskapet over og ut, kunne aldri falle meg inn i og la andre betale mine regninger og i alle fall ikke når det er snakk om flere tusen. Om de har forsikring på bikkja noe jeg ikke vet om de har så får de sikkert noe tilbake når de har sendt inn kvitteringene for utgiftene.

Er jo snakk om veterinærutgifter på nærmere 2600 kroner og for oss som er en familie på 5 er det faktisk endel penger.

Skrevet

Jeg hadde levert alle kvitteringene med når dem kom og henta bikkja jeg og sagt at det var fint hvis dem kunne sette pengene direkte inn på konto.

Skrevet

Har hund selv, som blir passet av andre, og jeg passer med jevne mellomrom andres hunder. Jeg hadde self. betalt vet. utgiftene om noen hadde passet hunden min. Men veit ikke om jeg hadde giddi å betalt for de "ekstra" forutgiftene dere har hatt. Jeg sender alltid med for + litt snacks. Det kan faktisk være farlig for hunder å leve på griseører ol. Spiser ikke bikkja er det hans problem, med mindre jeg skulle være borte i 3mnd ville bikkja bare blitt litt tynn.... Måtte hunden til vet. fordi dere har gitt han alt mulig rart å spise hadde jeg nok blitt sur!

Siden du er redd for at eier ikke betaler vet. regningen, tipper jeg at det er en bagatell dere har tatt han med til vet. for. Neste gang du passer noen andres dyr eller unger for den sak skyld, snakk med eier når det skjer noe. Send en sms eller ring, med mindre det er noe akutt!

Skrevet

Det var overhodet ingen bagatell vi dro til bikkja med, han hadde ørebetennelse, samt noe mageproblemer så han er faktisk talt operert og heldigvis hadde vi ferie da han skulle være hos oss ellers måtte vi tatt fri fra jobb for og være sammens med bikkja. Du er jo knust i hodet som tror man oppsøker veterinær bare for og dra dit og spy ut penger!

Skrevet

Såklart skal eier betale vet.regningene!!!

Hadde noen passet bikkja mi hadde jeg betalt dem for å passe hunden, for föret og om den måtte til veterinær.... Jeg hadde nok betalt for skadene den hadde gjort også, selvom jeg egentlig mener at dette er dem som passer bikkja sitt ansvar.

Uansett, si nei neste gang. Om dere ikke er spess intr i å ha bikkja der er det bedre at noen som er det passer den. ;)

Skrevet

Bare gi de en regning med oversikt over kostnadene og beløp dere har lagt ut. Giro hadde jeg kanskje følt litt ufint, en ordinær "lapp" holder vel.

Skrevet

Klart de bør betale vet.utgifter, men det at dere har gitt hunden griseører fordi han ikke skulle ha tørrfor er jo ikke bra. Skal den ikke ha tørrfor skal den i allefall ikke ha griseører, det er jo enda mer uttørkende!! Han skulle nok hatt våtfor ja i tilfelle, sånn i pølse eller hermetikkboks. Å erstatte ødlagte ting er ett tvilstilfelle, for har man sagt ja til å passe så må man jo passe på. Jeg hadde betalt skoene om det var min hund som gjorde det, men kansje irritert meg litt for dere ikke passet bedre på... Syns uannsett dere burde få noe for å passe den så lenge, det er jo mye arbeid og mye mer regjøring ed en hund i hus..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...