Gå til innhold

Mistet matlyst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går å tenker på mat hele tiden. Men når jeg først får mat, greier jeg ikke spise den. Jeg blir kjempe kvalm, og vil bare vekk. f.eks jeg spiser alltid 2 nuddel pakker ofte (Glad i nudler jeg) men nå, greier jeg max 3 gaffler. Kjøpte ei pølse i dag - 2 bit og jeg kastet den. Eneste jeg greier å spise er frukt. Flere som har det slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Eg og har mistet endel av matlysten min, men det gjeller berre brød, frister ikke å spise brød, vertfall ikke det sunne gråve, d smakker rett å slett ikke godt lenger.. Men så har vell det kansje litt med at eg ikke kan ha spekemat oppå lenger :S .. Før eg ble gravid pleide eg å spise mye leverposten, men det frister heller ikke nå i det hele tett.. Nå liker eg best å spise middag, frukt og grønt:). Men jeg spiser ofte opp berre halle maten min når eg er jemme.. Men eg har vist ikke det "store probleme" som du har.

Satser på matlusten din kommer tilbake snart:)

Skrevet

Kan vel ikke si jeg har det akkurat som deg, men jeg opplever også å bli kvalm etter at jeg har spist. Det er ikke uhørt for meg uansett. Aldri vært glad i mat (neida ingen spiseforstyrrelser ;-). Nå de siste par ukene har jeg registerert at jeg spiser mindre enn før. Har helt mistet matlysten. Drikker i stedet, og spiser en nektarin eller noe slikt. Nå er jeg overhode ikke plaget med kvalme i svangerskapet, men kjenner det etter at jeg har spist (pussig nok), noe som jeg tror gjør at kroppen min automatisk vegrer seg mot å ta til seg noe mer solide greier.

Smoothie går ned da, og det er også ganske mettende når jeg har i bananer. Ellers er jeg ikke bekymret for hverken meg selv eller leieboeren når det kommer til ernæring. Har hatt slike perioder gjennom hele livet, og det retter seg alltid og ikke går jeg ned nevneverdig heller. Jeg spiser jo! Det er bare så utrolig kipt ;-)

Det går nok over, særlig når kvalmen gir seg og vi bikker over på 2. trimester. Håper jeg *hehe*

Skrevet

jepp, jeg vet akkurat hvordan du har det! i tillegg så vil det jeg klarer å få i meg, ikke bli i magen min... så her i gården går det på ristet loff og næringsdrikker fra apoteket. var hos legen i dag og hun mente at det var ingen grunn til bekymring for babyen. den tærer på det vi har allerede. er vel eneste gangen jeg har vært glad for å ha noen kg for mye... eneste legen var veldig nøye på, var at jeg hver dag tok multivitaminer og folsyre. så fikk jeg heller bare leve på loff en stund.

satser på at alt blir bedre på lørdag når jeg hopper over i 2.trimester:)

lykke til med maten!

Skrevet

Vet åssen du har det! Jeg lider av uendelig kvalme. Er ikke spyferdig, men er kvalm hele dagen og natta. Får ikke til å spise i det hele tatt nesten, blir kvalm av alt. Jordbær går fint, og iskald sjokolademelk. Men man kan ikke leve av det. Skal til legen med problemet på onsdag, Har ikke overskudd til noe når man ikke får i seg næring...:/

Skrevet

Jeg har et lignende problem. Jeg blir kvalm når jeg er sulten og trøtt. Men har null matlyst og ingenting som smaker godt. Eple er helt grit og det klarer jeg spise. Men alt annet er som regel bare to biter og et kjempe ork. Håper matlysten kommer tilbake snart. For jeg er vanligvis veldig glad i både å lage og å spise mat. Men nå er både lukter og smaker en stor irritasjon.

Skrevet

Takk for svar.

er så merkelig for jeg er kjempe glad i mat.

Kanskje jeg kan høre med legen når jeg skal til henne?

Skrevet

Er også kvalm og har ekstremt dårlig matlyst. Er en lidelse å spise, spesielt på morgen og formiddag, litt enklere på ettermiddag/kveld.

Men har oppdaget at jeg ikke er kvalm akkurat når jeg står opp så har begynt å spise med en gang jeg står opp av senga. Da går det bedre. Hvis jeg venter til etter jeg har dusjet, får jeg nesten ikke i meg noen ting. Har også oppdaget at salt og krydret mat er enklere å spise enn "smakløs" mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...